Ultimatum pentru 12 proprietari de terase din centrul istoric. În zonă sunt în total aproape 90

foto: Arhivă
Majoritatea proprietarilor de terase din centrul istoric sunt în regulă cu actele. Cei care nu sunt au la dispoziție șapte zile în care trebuie să-și rezolve problemele. În caz contrar, terasele le vor fi demolate de primărie, pe cheltuiala proprietarilor.
Primăria Timișoara anunță că, în urma controalelor, s-a constatat că 12 terase din zona centrală funcționează, în prezent, fără autorizații și avize. Marea majoritate a operatorilor fie și-au obținut deja avizele de funcționare, fie sunt în proces de autorizare.
Proprietarii celor 12 terase în neregulă au primit „un ultimatum” de șapte zile. În acest interval, ei trebuie să depună documentațiile complete sau să elibereze domeniul public. „Cei care nu vor să plătească pentru ocuparea domeniului public și socotesc că e mai ieftin, dacă plătesc o amendă, să nu se înșele. Vom trece la eliberarea domeniului public pe cheltuiala lor, la finalul celor șapte zile pe care îl au ca termen”, a transmis primarul Dominic Fritz.
Tariful este 2 lei / zi / mp
Primăria nu a vrut să nominalizeze cele 12 terase cu probleme. Acestea sunt în termenul în care pot intra în legalitate.
Terasele pot fi puse pe domeniul public în baza unui regulament stabilit de consiliul local. Proprietarii lor trebuie să respecte reguli referitoare la aspectul, amplasamentul și siguranța teraselor. De asemenea, trebuie să plătească o chirie de 2 lei / m / zi, în lunile de vară. Tariful este cel valabil pentru centrul istoric.
Potrivit reprezentanților PMT, Poliția Locală a verificat 85 de terase deschise în centrul istoric, dintre care 12 nu erau în regulă.