Tuneluri „unice” în România pe A1. Se lucrează la portalurile de acces / FOTO
Continuă pregătirile pentru începerea forării tunelurilor de pe sectorul Margina – Holdea al autostrăzii A1 Lugoj – Deva. Constructorul lucrează la portalurile de acces/ieșire, care vor fi unice în România.
Echipele UMB și ale bosniacilor de la Euro-Asfalt continuă lucrările la portalurile de acces/ieșire ale tunelurilor de pe sectorul Margina – Holdea al autostrăzii A1 Lugoj – Deva.
„Cele două structuri vor fi unice în România, prin prisma deschiderii foarte mari de intrare în tuneluri. Practic, de pe autostradă se va intra direct în tunel. Când va începe efectiv forarea tunelului 1, se va lucra pe o lungime de 75 de centimetri sau maximum 1 metru. Lucrările se vor executa la adăpostul unor «umbrele de țevi» înclinate, cu o lungime de 15 metri și o suprapunere de 4 metri. La fiecare 75 centimetri de forare, se montează plase, se introduc ancore și se injectează, sub presiune, beton special, cu ajutorul mașinilor de torcret”, anunță DRDP Timișoara.
Potrivit aceleiași surse, pe șantier vor fi prezenți mereu specialiști în geologie, pentru a clasifica natura terenului și a indica tehnologia de execuție.
***
Contractul pentru sectorul Margina – Holdea al autostrăzii A1 Lugoj – Deva a fost semnat în octombrie 2022, cu asocierea S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L. – S.C. SA & PE Construct S.R.L. – Euro-Asfalt d.o.o, pentru suma de 1,82 miliarde de lei, fără TVA.
Tronsonul are o lungime de 9,13 km, din care 2,13 km tuneluri forate, și trebuie finalizat până în decembrie 2026, pentru a nu fi pierdută finanțarea din PNRR.