22 ianuarie 2021

Timișul și Caraș-Severinul „trag” împreună la proiecte de peste 1 miliard de euro, inclusiv „train-tram”

train tram

Ioan Popa, Romeo Dunca, Alin Nica și Dominic Fritz

Reprezentanții județelor Timiș și Caraș-Severin au semnat, chiar de Ziua Națională, parteneriatul care le va permite să acceseze bani europeni pentru proiecte comune de infrastructură. Printre acestea, și un „train-tram” Timișoara-Reșița, dar și un drum expres care să lege Reșița de A1.

Parteneriatul între cele două județe vizează cinci proiecte de infrastructură. Este vorba despre modernizarea infrastructurii feroviare pentru implementarea soluției de transport de tip „train-tram” pe ruta Reșița Sud – Bocșa – Timișoara Nord și asigurarea legăturii cu Aeroportul „Traian Vuia”. În plus, este avută în vedere o soluție tehnică similară și pe ruta Berzovia – Oravița – Anina.

Va fi construit, de asemenea, un drum expres, cu trei benzi, pe traseul Berzovia – Buziaș – Topolovățu Mare – Autostrada A1, care să asigure o legătură mai rapidă a Reșiței cu A1. Va fi extins la patru benzi drumul Moșnița Nouă – Buziaș (DJ 592) și va fi modernizat drumul interjudețean DJ 684, pe traseul DN 68A (Coşava) – Tomeşti – Luncanii de Sus – limită de județ CS – DN 68 (Voislova).

Pentru binele ambelor părți

„Am ales moment intenționat ca simbol al unirii dintre cele două județe în ceea ce înseamnă proiectele comune pe care dorim să le finanțăm în noul exercitiu bugetar (…) Discutăm despre proiecte care vor lega cele două județe pe o infrastructură rutieră și feroviară modernă. Județul Caraș-Severin este un județ în care timișorenii și timișenii aleg să-și petreacă timpul liber. De aceea căile rutiere și feroviare sunt foarte importante pentru a asigura o mobilitate a persoanelor, astfel încât stațiunile de schi și zonele frumoase din Caraș-Severin să fie cât mai accesibile publicului larg”, a spus președintele CJ Timiș, Alin Nica.

„Accesul între Banatul de Munte, Reșița, clisură, infrastructura turistică a județului Caraș va fi ușor de realizat. Va fi un drum lung. E nevoie de proiecte serioase. Am gândit un proeict comun care să cuprindă aceste intenții de dezvoltare”, a declarat, la rândul lui, Romeo Dunca, președintele CJ Caraș-Severin.

„Pentru prima dată, Banatul de Munte se unește cu Banatul de Șes”

„Viitorul Timișoarei este strâns legat de viitorul întegului Banat. Vorbim și de economie, resurse umane, tineri din altă regiune care să lucreze în Timișoara, și pentru asta avem nevoie de conectivitate. Am fost acum câteva săptămâni, la foarte scurt timp după ce am fost ales primarul Timișoarei, la Reșița, la Nelu Popa. Atunci am povestit pentru prima oară de această idee, acest «train-tram» care să ne conecteze. Așa cum îl știți pe Nelu Popa, este un om care face multe și repede, mă bucur că la doar câteva săptămâni după această conversație deja avem pe masă acest acord pe care-l semnăm astăzi. Dacă vrem să dezvoltăm Banatul și România, trebuie să trecem dincolo de lupte politice și orgolii instituționale”, a spus Dominic Fritz.

„După 30 de ani de la Revoluție, în care, în majoritatea perioadei, au existat poziții antagoniste între cele două județe, pentru prima dată Banatul de Munte se unește cu Banatul de Șes, în realizarea unor proiecte palpabile de infrastructură rutieră și feroviară”, a spus primarul Reșiței, Ioan Popa.

Sumele sunt imense: numai pentru deja mult-discutatul „train-tram”, acestea se ridică la 500-600 de milioane de euro, conform estimărilor. Cu totul, cele cinci proiecte de infrastructură vor depăși un miliard de euro, ca să devină realitate. Parteneriatele au fost votate deja de consiliile locale, respectiv județene,

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: