22 ianuarie 2021

Timiș: un județ dinamic, cu mâncare și vinuri bune. Încă un pas spre brandul turistic

timiș

Plimbare cu căruța, în zona Margina, din Timiș.

De ce vin / ar veni turiștii în Timiș? Iată un posibil răspuns: pentru cultură, podgorii, bere, folclor și mâncare bună. Se lucrează, până la finele lunii, la centralizarea datelor legate de cum ar putea deveni cel mai vestic județ al țării unul și mai atractiv pentru vizitatori.

Lucrul la realizarea unui brand turistic al județului Timiș, initiat de Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului, continuă. S-a ajuns la faza de valorificare a rezultatelor obținute în cadrul auditului de brand. Într-o primă fază au fost chestionați primarii din județul Timiș, stakeholderi, agenții de turism, cadre universitare și creatori de opinie din Timișoara și Timiș.

S-a trecut apoi la chestionarea managerilor principalelor agenții de incoming din România. Cele mai multe dintre ele – Karpaten Turism, Exact Tours și Top Tours din Bucuresti, Eximtur, Encyclopedia Tours și George Turism din Cluj-Napoca, Bibi Touring din Ploiești, Rolandia din Iași, Carpathian Travel Center, Sibiu Reisen și Tioc Natur- und Studienreisen din Sibiu – au în ofertă și destinația Timiș.

Atuuri în fața turiștilor

După ce rezultatele au fost centralizate a fost constituită o echipă de brand. Din aceasta fac parte profesori universitari, artiști plastici, arhitecți, ghizi, reprezentanți ai industriei ospitalității, ai agențiilor de turism, ai infocentrelor, ai ONG-urilor cu activitate în domeniu, dar și ai CJ Timiș.

Comisia a ajuns la concluzia – la fel aproximativ jumătate din firmele naționale de incoming – că atuurile turistice ale județului Timiș sunt podgoriile, berea, folclorul și gastronomia. Atributul care descrie Timișul este „dinamic”. Cuvintele care definesc cel mai bine județul sunt cultură și istorie.

Timișenii cred că personalitatea cea mai importantă este Traian Vuia. În țară, Vuia este pe locul al treilea, după Herta Müller și Ioan Holender. Gustul reprezentativ pentru județ este considerat a fi cel al vinurilor și berii locale, urmat de plăcinte și clătite Cum se vede timișeanul? Multicultural și tolerant, iar Revoluția este, de departe, simbolul acestei părți de țară.

De ce ar veni turiștii în Timiș? În top ar fi, conform datelor centralizate de APDT, cultura, gastronomia, afacerile și aventura. Cei mai mulți turiști care ajung în Timiș vin, pe plan național, din București, în timp ce străinii sunt, cu precădere, din Germania, Austria și Italia. Procesul care pune la punct strategia de brand turistic al județului Timiș urmează să se încheie la finalul lunii noiembrie.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: