STPT așteaptă să vadă dacă îi dă ANAF undă verde la restructurare. Urmează concedieri

Planul de restructurare a Societății de Transport Public Timișoara a fost depus la ANAF. Asta înseamnă că STPT poate beneficia de prevederile OUG 6/2019, în ideea ca se va și ține de plata ratelor în ceea ce privește datoriile istoric, care vor fi eșalonate pe șapte ani. Urmează și concedieri, dar nu se știe de când.
„STPT a depus un plan de restructurare pe baza OUG 6/2019. Este o veste extraordinar de bună pentru transportul în comun din Timișoara. Pe scurt, înseamnă că în ultimele săptămâni STPT a reușit, cu ajutorul primăriei, sa achite 46 milioane de lei din datorii. În schimb, ANAF va șterge peste 40 milioane lei din datoriile istorice, iar o sumă de 41 milioane lei va fi reeșalonată timp de șapte ani. STPT poate să aibă un nou început, împreună cu managementul nou, împreună cu achizițiile de flotă de transport în comun. Acum are toate șansele să se transforme într-o companie de transport în comun modernă și viabilă din punctul de vedere economic”, a declarat, vineri, primarul Dominic Fritz.
Și pe vremea administrației Robu s-a încercat o restructurare pe același model, în baza OUG 6/2019, însă fosta RATT a pierdut, la un moment dat, trenul în ceea ce privește achitarea ratelor către ANAF.
Urmează o „restructurare” a personalului
Planul de restructurare a fost aprobat deja în plenul CL. Potrivit programului privind plata obligațiilor bugetare, STPT ar avea de plătit sume după cum urmează: 2023 – 4,1 milioane lei, 2024 – 3,1 milioane, 2025 – 6,01 milioane, 2026, 2027, 2028 și 2029 – câte 6,6 milioane, respectiv 2030 – 1,6 milioane.
Restructurarea va însemna și concedieri, dar primarul nu știe de când. Totul depinde de conducerea societății unde, în această perioadă, este în desfășurare concursul pentru manager general. STPT este condusă în regim de interimat, din toamna trecută, de Constantin Cocheci. „Acest plan prevede și o restructurare a personalului și a organigramei și asta înseamnă o reducere a personalului administrativ. În același timp, STPT va avea o creștere pe partea operativă, adică șoferi, vatmani”, continuă Fritz.
În prezent, la STPT, șoferii și vatmanii fac la greu ore suplimentare, pentru că nu există personal de bord suficient. „Momentan avem o problemă că se lucrează cu foarte multe ore suplimentare. Cred că atunci când avem o creștere a numărului de șoferi și vatmani, putem să scădem și numărul orelor suplimentare. Dar, în general, salariile în acest domeniu trebuie să fie competitive. Care exact sunt acestea este o decizie managerială”, a conchis primarul Timișoarei.
Planul de restructurare, întocmit de SPANDA SPRL, trebuie aprobat de ANAF.