Sistem de avertizare a coliziunii frontale, testat pe un tramvai din Timișoara

tramvai

sursa foto: Facebook / Primăria municipiului Timișoara

Continental Romania testează un sistem de avertizare a coliziunii frontale pe un tramvai din Timișoara. Sistemul se bazează pe folosirea tehnologiei radar în combinație cu hărți digitale și permite, de asemenea, acționarea frânelor de urgență.

Continental testează sistemul de avertizare a coliziunii frontale pe un tramvai din Timișoara. Continental Engineering Services (CES), furnizor de servicii de dezvoltare și inginerie din cadrul Continental, oferă soluții tehnice pentru un trafic urban mai sigur, prin tehnologii create cu scopul de a oferi cele mai bune experiențe atât pentru vatmani, cât și pentru călători.

Tramvaiele operează în mare parte în trafic intens în interiorul orașului, un mediu în care numărul participanților la trafic, neprotejați, este în creștere. Gradul de utilizare a bicicletelor și a trotinetelor electrice este mai mare și, în același timp, atenția în trafic a scăzut, în special din cauza utilizării telefoanelor mobile.

Compania testează sistemul pe un tramvai în depoul Societății de Transport Public Timișoara.

Vatmanii vor fi avertizați din timp

„Colaborarea noastră cu Societatea de Transport Public din Timișoara oferă o oportunitate excelentă de a îmbunătăți soluțiile noastre pentru domeniul feroviar, prin activitățile de cercetare și dezvoltare desfășurate local. Sistemul de avertizare a coliziunii frontale, personalizat de CES pentru nevoile specifice ale transportului public, reprezintă o evoluție importantă pentru îmbunătățirea siguranței în mobilitatea urbană”, a transmis Sorin Iarca, Head of Continental Engineering Services România.

Sistemul de avertizare a coliziunii frontale folosește informații obținute prin detecția radar, o poziționare precisă folosind antena GPS și o hartă digitală. Acesta identifică obstacolele pe traseul estimat al tramvaiului și transmite vatmanului un semnal de avertizare vizual și sonor, într-o primă etapă și, apoi, pentru frânarea de urgență. Soluția poate fi implementată în variantă doar cu notificare, oferindu-i vatmanului posibilitatea de a activa frâna manual, sau în varianta în care poate acționa automat frâna de urgență, astfel încât tramvaiul să se oprească imediat, fără intervenție umană.

About Post Author