Semmeringul bănățean va circula din nou zilnic, de la 1 februarie

Iar s-a schimbat schimbarea. CFR Infrastructură a hotărât, la jumătatea lunii ianuarie, că trenurile de pe ruta Oravița – Anina nu vor mai circula decât în weekend. Decizia a stârnit indignare în vestul țării și s-a stabilit deja anularea ei.
CFR Călători a făcut, la jumătatea lunii ianuarie, o serie de modificări pentru „adaptarea temporară a capacității de transport la traficul de călători”. „În concordanță cu cerințele reale ale pieței de transport feroviar de călători, cerințe care se modifică în conformitate cu legislația națională, CFR Călători efectuează o analiză permanentă a trenurilor operate și stabilește circulația lor în corelație cu aceste modificări”, transmitea compania.
În consecință, din 13 ianuarie, circulația feroviară pe ruta Oravița – Anina și retur în timpul săptămânii a fost oprită. „Este o cale ferată preponderent turistică. Începând din data de 13 ianuarie 2025 și până la sărbătorile pascale, trenul va circula în zilele de vineri – sâmbătă – duminică, în fiecare săptămână. În restul zilelor, traficul de călători este aproape inexistent”, susțin reprezentanții CFR Călători.
„Nu vorbim doar de costuri economice”
Era pentru a treia oară în ultimii ani când CFR încerca să „rezolve” problema trenurilor de pe ruta Oravița – Anina, supranumită Semmeringul bănățean. Vorbim totuși despre cea mai veche cale ferată montană din România, cu care CFR se laudă, de altfel, pe rețelele sociale.
Totuși, compania feroviară renunță la această decizie. Cel puțin așa spune ministrul Transporturilor. „În cazul Semmeringului bănățean, Oravița – Anina, nu vorbim numai despre costuri economice, este vorba și de ceea ce înseamnă impactul asupra zonei și plusul pentru turismul local. De la 1 februarie se va redeschide această rută”, a declarat Sorin Grindeanu.
***
Semmeringul bănățean a fost dat în folosință în urmă cu 161 de ani și este una dintre cele mai frumoase linii de cale ferată de munte din sud-estul Europei. Are 33,4 kilometri și o diferență de nivel de 340 m, urcând de la 218 m altitudine la Oravița, la 558 m la Anina. Trenul trece prin 14 tuneluri și zece viaducte.
Traseul este parte a sitului „Calea ferată Baziaș – Oravița – Anina”, clasat ca monument de patrimoniu, clasa A.