Șase oferte, în „finala” de la autostrada cu tuneluri pentru urși

tuneluri

Șase din cele nouă candidaturi depuse, până în luna mai, la CNAIR au fost selectate pentru etapa a doua a licitației pentru autostrada cu tuneluri. Ofertele tehnice și financiare vor putea fi depuse până la sfârșitul lunii ianuarie 2022.

CNAIR SA a finalizat procesul de evaluare a candidaturilor depuse pentru contractul de „proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220 – Secțiunea E și finalizare Sectiunea D”.

CNAIR a preferat licitația restrânsă și a selectat șase din cele nouă oferte, care vor depune oferte tehnice și financiare în etapa a II-a a procedurii de achiziție publică. În urma aplicării criteriilor de selecție, conform algoritmului de calcul aferent, s-au calificat următorii ofertanți:

  • Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cegiz Insaat Sanayi Ve Tikaret AS (Turcia)
  • Asocierea SC Alsim Alrako Sanayi Tesisleri ve Ticaret AȘ – Makyol Insaat Sanayi Turism Ve Ticaret SA (Turcia)
  • Asocierea Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi (Turcia)
  • Strabag SRL (România)
  • Asocierea Impresa Pizzarotti & CSpA – Pizzarotti SA – Retter Project Management SRL (Italia – România)
  • Asocierea Terna SA – Intracom Constructions Societe Anonyme Technical and Steel Constructions (Intrakat) (Grecia)

Autoritatea contractantă va transmite celor șase invitația de participare la etapa a II-a a procedurii de atribuire , adică depunerea ofertelor. Termenul pentru această operațiune a fost stabilit pentru 31 ianuarie 2022.

Va dura puțin peste trei ani

Valoarea estimată a contractului este de 1,62 miliarde de lei, cu TVA, adică aproape 330 milioane de euro. Este vorba despre o bucată de șosea de 9,13 kilometri, din care 2,13 km, de tunel. Termenul de finalizare prevăzut este 10 luni proiectare și 28 de luni execuție.

„Conform condițiilor din Acordul de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E2 în contexul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m”, precizează CNAIR.

Este vorba, practic, despre ultima bucată lipsă din Autostrada A1, unde situația este blocată de mai mulți ani și a fost nevoie de o decizie a Tribunalului de Arbitraj de la Paris.

About Post Author