Șapte oferte pentru calea ferată de peste 3 miliarde de lei Caransebeș – Timișoara

Caransebeș – Timișoara

sursa foto: CFR Călători

CFR Infrastructură a primit șapte oferte la licitația pentru modernizarea liniei Caransebeș – Timișoara Est. Banii vin din PNRR, iar la finalul lucrărilor trenurile ar trebui să poată circula cu 160 km / h.

CFR a primit șapte oferte pentru modernizarea liniei de 94 km dintre Caransebeș și Timișoara. Licitația a fost lansată în iunie 2021, la o valoare estimată de 3,18 miliarde de lei. Licitația este împărțită în două loturi: Lot 1 Caransebeș – Lugoj și Lot 2 Lugoj – Timișoara Est. Traseul tronsonului feroviar vizat pentru modernizare aferent Lot 1 Caransebeș -Lugoj: de la km 474+925 al liniei CF București – Jimbolia (indicativ 100), până la Km 514+504. Traseul tronsonului feroviar vizat pentru modernizare aferent Lot 2 Lugoj – Timișoara Est: de la km 514+504 al liniei CF București – Jimbolia (indicativ 100), până la Km 568+638.

De loturile 1 și 2 au fost interesate FCC Construction, asocierile Mapa Insaat Ve Ticaret Anonim Sirketi – Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi DA – Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi, Porr Construct – Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. și Webuild SpA Milano – Salcep SpA. Pentru lotul 1 au depus oferte asocierile Impresa Pizzarotti & C SpA – Retter Projectmanagement – Pizzarotti și Alstom Transport SA – Euro Construct Trading 98 – Arcada Company, iar pentru lotul 2, asocierea Arcada Company – Euro Construct Trading 98 – Alstom Transport SA.

Ce va trebui să facă firma care va primi contractul

Proiectul de modernizare include: îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h; modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare de pe această linie; modernizarea clădirilor staţiilor de călători, incluzând construcţiile pasarelelor şi ridicarea nivelului peroanelor; înlocuirea bretelelor şi a traversărilor dublă joncţiune cu schimbătoare de cale simple; dublarea liniei pe toată lungimea; înlocuirea de poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor; construcţia a două clădiri de mentenanţă în staţiile Caransebeş şi Timişoara Nord; montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități.

Procedura de atribuire se desfășoară sub incidența unei clauze suspensive. Semnarea contractului de proiectare și execuție se va face numai după asigurarea sursei de finanțare. Se estimează că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este de 12 luni de la aprobarea raportului procedurii.