Să vină ninsoarea! Primăria spune că Brantner e pregătită de deszăpezire

deszăpezire

foto: Arhivă

Pregătiri de deszăpezire la Timișoara. Primăria anunță că omătul va fi curățat cu prioritate pe principalele artere, în intersecțiile mari și în zonele pietonale cu trafic intens. Contractul cu Brantner expiră la primăvară și este în derularee contractul de consultanță pentru un nou caiet de sarcini.

„Ca în fiecare an, la nivelul municipiului Timișoara a fost activat Comandamentul de iarnă. Întregul proces de curăţare și transport al zăpezii se va realiza cu prioritate pe principalele artere de circulaţie, pe poduri, în principalele intersecţii şi treceri pietonale, pe traseele mijloacelor de transport în comun şi în alte locuri publice (de ex. Piaţa Victoriei, Piaţa Unirii, Piaţa Traian, Piața Libertății etc.)”, transmite PMT.

Potrivit aceleiași surse, Brantner este pregătită să acționeze cu 14 utilaje multifuncționale de capacitate mare, 16 utilaje multifuncționale de capacitate mică, 3 miniîncărcătoare frontale, 2 utilaje cu încărcător frontal, 8 utilaje de transport al zăpezii, 2 autocisterne clorură, 8 autoturisme control și 25 minifreze de zăpadă. Orice reclamații legate de activitatea de deszăpezire se pot face la numerele de telefon 0737-770.520, 0732-770.570 și 0356-918.

Timișorenii trebuie să-și curețe zăpada și gheața de pe trotuarele din faţa imobilelor şi clădirilor în care locuiesc sau îşi desfăşoară activitatea, imediat după ninsoare. În caz contrar, vor fi amendați.

Contract cu Brantner, până la primăvară

Acordul-cadru pentru deszăpezire a fost semnat între PMT și Brantner în 2019, pentru patru ani, la o valoare maximă de 37,14 milioane de lei. Potrivit caietului de sarcini, Brantner ar trebui să pună la dispoziție cel mult 44 de utilaje mari și mici. În contract sunt incluse toate cele 1.227 străzi din Timișoara, împărțite în artere importante și mai puțin importante. Acesta este și criteriul după care se intervine în caz de ninsoare.

În urmă cu două săptămâni, PMT a încheiat un contract de consultanță pentru studii de oportunitate și caiete de sarcini pentru curățenia stradală, respectiv deszăpezire. Acestea trebuie să arate cea mai bună soluție pentru administrația locală: gestiune directă sau delegată, respectiv estimări ale viitoarelor bugete pentru durate ale contractului de 4, 5, 8 și 10 ani.

Transilvania Outsource, o firmă din Cluj, va primi 56.525 lei, cu TVA, adică o treime din cât era maximul estimat, și trebuie să încheie documentația în 45 de zile.

About Post Author