Rezilierea contractului de la Centura de Sud: Eșec Grindeanu, monumentul prostiei PSD la Transporturi

sursa foto: DRDP Timișoara
Fost ministru al Transporturilor, deputatul USR de Timiș Cătălin Drulă susține că rezilierea contractului de execuție de la Centura de Sud nu este decât rezultatul „prostiei” PSD și a lui Sorin Grindeanu. Totul a început pe vremea când acesta din urma era premier.
După două certificate „negre” venite din partea CNAIR, a urmat și rezilierea contractelor pe care compania le avea cu italienii de la Tirrena Scavi. Printre acestea, și cel de la Centura de Sud a Timișoarei. Șoseaua de 26 km, cu doar o singură bandă pe sens, era în șantier din martie 2020 și e finalizată în prezent doar pe ceva mai mult de jumătate.
Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, acuză PSD și pe Sorin Grindeanu de eșecul acestui proiect.
„Povestea Centurii Timișoara Sud este un eșec 100% Grindeanu/PSD. Un proiect început strâmb, derulat prost și reziliat mult prea târziu. Monumentul prostiei PSD la Transporturi. În 2017, Grindeanu premier PSD de la Timișoara, oprea actualizarea documentației pentru Varianta de Ocolire Timișoara Sud la standard de 4 benzi cu intersecții denivelate. Era musai după noile directive de la partid să se liciteze pe vechea documentație de centură în standardul de anii ‘60, cu o bandă pe sens și intersecții la nivel. Pretextul invocat: se va termina mai repede așa”, spune Drulă.
Grindeanu „n-a vrut să rupă pisica”
Nu s-a ținut, potrivit acestuia, că „un drum cu o bandă pe sens în anii 2020 va fi insuficient (și ucigaș) ca centură a unui mare oraș ca Timișoara”. S-a mers însă mai departe așa și lucrurile au mers prost de la început.
„Toată zona periurbană a Timișoarei se schimbase între timp, au apărut cartiere, proiecte de drumuri de legătură noi (ex. Drumul Boilor, apt numit astfel în context). De un an de zile contractul e mai mult mort, 8% progres fizic în 12 luni, dar Grindeanu ministru la Transporturi n-a vrut să rupă pisica. A așteptat un moment înainte de Sărbători când lumea e cu gândul în altă parte și anunță acum rezilierea contractelor cu constructorul italian sufocat. Prea puțin, prea târziu și prea stupid. Devizele PSD la guvernare, PSD la transporturi”, continuă Cătălin Drulă.
Centura de Sud „e tot o rușine care nu se mai șterge”
Deputatul USR are și un sfat pentru mai-marii de la CNAIR: „Nu relicitați centura exact ca prima dată. Includeți noduri denivelate civilizate acolo unde lipsesc, măcar la recontractare să nu mai fie aceleași probleme, deși faptul că rămâne un drum primitiv 1+1 la un oraș mare european e tot o rușine care nu se mai șterge”…
Cătălin Drulă pare convins că recontractarea proiectului va dura mult și bine, dar prevede și plecarea lui Sorin Grindeanu de la Transporturi. „Cât o să îi ia lui Grindeanu cu «dream team-ul» de divizia C să recontracteze aceste proiecte (Centura Timișoara, Craiova-Pitești lot 1, Centura București)? Din păcate, cel mai probabil și peste 1 an le vom avea «în procedură de relicitare». Dar tot probabil, asta va fi problema altuia”, conchide acesta.