Raport cost – interes la Pepiniera din Piața Victoriei. Până la finele anului va fi 1,5 euro / vizitator

Pepiniera, în luna martie

Pepiniera. 1306 plante pentru Timișoara, faimoasa „schelă” din Piața Victorii, a fost vizitată, din februarie, de 60.000 de oameni. Cel puțin așa susțin reprezentanții OAR – Filiala Timiș, care vor să facă și un studiu care să reflecte părerea vizitatorilor asupra acestui experiment urban.

Pepiniera inaugurată în 17 februarie a fost vizitată, până acum, de peste 60.000 de oameni din toate categoriile de vârstă, atât locuitori ai Timișoarei, cât și turiști. Vizitatorii au putut să se bucure de o oază verde într-o zonă urbană predominant minerală, dar și să privească de la înălțime clădiri de patrimoniu și să învețe, în același timp, despre istoria arhitecturală și vegetală a orașului, cu ajutorul panourilor explicative realizate de echipa Tur de Arhitectură. Cu ajutorul unui binoclu montat în instalați, ei pot observa detalii arhitecturale și urbanistice invizibile cu ochiul liber.

Instalația funcționează ca infrastructură culturală alternativă pentru evenimente organizate atât de echipa OAR Timiș, cât și de colaboratori externi. Există un apel de proiect permanent deschis persoanelor fizice sau asociațiilor culturale care doresc să desfășoare activități în Pepinieră. Înscrierea se poate face .

Cât a costat fiecare vizitator

Echipa OAR Timiș a făcut și calcule raportate la controversele legate de finanțarea oferită de la bugetul local.

„Valoarea finanțării acordate de Primăria Municipiului Timișoara, prin Centrul de Proiecte, este de 1,74 milioane de lei, aproximativ 350.000 euro. Raportată la numărul de vizitatori din primele două luni, aceasta reprezintă o investiție de sub 5,83 euro per vizitator. Estimând că până la momentul demontării, instalația va păstra o medie de 750 vizitatori pe zi, până la sfârșitul anului, vor exista în jur de 230.000 de vizite, suma per vizitator ajungând la 1,5 euro”, transmit cei de la OAR.

Suma include nu doar costul schelei, ci întreg bugetul proiectului, cu tot cu onorarii ale colaboratorilor și echipei de proiect, managementul programului pe durata anului 2023, identitatea vizuală, comunicarea și alte materiale necesare bunei desfășurări a activității.

Se face și un studiu

Și mai interesante sunt planurile celor de la OAR Timiș, care vor să cuantifice într-un fel „interesul ridicat și impactul socio-cultural avut de instalație”. Arhitcții au decis să încapă, în colaborare cu Centrul de Cercetare și Dezvoltare Socială al UVT, un studiu sociologic care să înregistreze profilul vizitatorilor, percepția și atitudinea lor asupra Pepinierei.

Pepiniera. 1306 plante pentru Timișoara va rămâne în Piața Victoriei până la finalul anului 2023.

About Post Author