Publicitatea la țigări electronice și dispozitive de vapat ar putea fi interzisă

sursa foto: Nery Zarate / Unsplash

Peste jumătate din liceenii din România au utilizat cel puțin o dată un dispozitiv de vapat. Statisticile sunt îngrijorătoare, mai ales că în compoziția lichidului de vapat intră substanțe chimice periculoase. Publicitatea la astfel de dispozitive, dar și la țigările electronice ar putea fi interzisă.

În România este interzisă publicitatea la țigările cu tutun, dar nu și cea la dispozitive de vapat sau țigări electronice. Asta, în condițiile în care tot mai multă lume, inclusiv adolescenți, le folosește în mod constant.

Potrivit ultimelor studii despre fumat, vapatul a devenit un stil de viață pentru 50% dintre elevii de liceu din România. Datele provin dintr-un studiu al Institutului de Sănătate Publică, realizat în urmă cu un an și jumătate, și nu pot decât să îngrijoreze, câtă vreme în compoziția e-lichidului transformat în vapori sunt substanțe chimice periculoase cum ar fi diacetilul, formaldehida și acroleina.

„Împreună cu colegii mei, am depus o inițiativă legislativă prin care se urmărește diminuarea drastică a numărului de tineri care încearcă și continuă apoi consumul produselor din tutun. Deși avem o lege care prevede interdicții pentru publicitatea la tutun, alcool și alți factori nocivi, cea mai mare parte a publicității stradale din România e marcată de reclamele la țigările electronice (vape sau dispozitive care încălzesc tutunul). Prin inițiativa depusă, acest tip de publicitate va fi interzis pe viitor, pentru o generație de tineri sănătoși și mai puțin tentați de astfel de vicii”, a transmis deputatul PNL de Timiș, Cosmin Șandru.

About Post Author