Primăria dă 7,4 milioane de euro unei firme care să adune gunoaiele de la colț de stradă. Numai să și vrea vreuna

containere

foto: Arhivă

Nu a reușit din prima, mai încearcă o dată. Primăria Timișoara a scos din nou pe SEAP licitația pentru o firmă care să curețe orașul de rampele clandestine de deșeuri. Procedura anterioară a fost anulată săptămâna trecută, din deja clasicul motiv „nu au existat ofertanți înscriși”.

În Timișoara acționează în prezent două firme de salubritare: Retim, care adună pubelele locatarilor cu care are contract, și Brantner, care se ocupă de curățenia stradală și golirea coșurilor de gunoi. Până anul trecut, ambele activități intrau sub „pălăria” Retim. Tot până anul trecut, în primăvară, s-au desfășurat, de două ori pe an, campanii de curățenie. Oamenii puteau scoate la marginea bordurilor, în ziua în care strada lor era programată, lucrurile de care nu mai aveau nevoie în casă, precum și deșeurile vegetale rezultate din igienizarea curților. Aceste campanii au fost considerate nedemne de secolul XXI și au dispărut. Experimentul care a urmat – containere de mari dimensiuni, amplasate în anumite zile, între anumite ore, pe diverse străzi – a eșuat lamentanil.

Urmarea? Timișoara s-a umplut, la propriu, de rampe de gunoi ilegale. Le găsim la aproape fiecare colț de stradă, în fiecare zi mai mari și mai extinse. Dimineața vine mașina de salubrizare și ridică fotoliile și chiuvetele aruncate, seara altele le-au luat deja locul. Amenzile pe care Poliția Locală anunță că le împarte cu dărnicie nu prea sperie pe nimeni. Există și patru puncte de colectare ale Retim, pe Calea Torontalului nr. 94, pe str. Torac nr. 2-4, pe str. Avram Imbroane nr. 70 și în parcarea de sub Podul Calea Șagului. Aici sunt amplasate câte trei containere a 20 mc, în care pot fi aruncate deșeuri vegetale și altele.

Al treilea contract pentru gunoaie

Între timp, PMT a decis să încheie un al treilea contract cu o firmă de salubrizare. Vorbim despre „un acord-cadru servicii de colectare, transport, depozitare/valorificare a deșeurilor vegetale și a deșeurilor din construcții provenite din demolări, din activități de reamenajare și reabilitare, abandonate pe domeniul public”. Contractul urma să fie încheiat pe o durată de patru ani, pentru o sumă maximă de 35,3 milioane de lei, cu TVA.

Procedura a fost însă anulată săptămâna trecută, din lipsă de ofertanți. Marți, 15 octombrie, ea a fost publicată din nou pe SEAP. „Durata prezentului acord cadru: 4 ani (48 luni) începând de la data semnării lui de către părți. Contractele subsecvente se vor încheia anual sau în funcție de necesitățile autorității contractante și de fondurile alocate acestei destinații, pe toată perioada de valabilitate a acordului-cadru”, este precizat în anunț. Suma maximă oferită: tot 35,3 milioane de lei, cu TVA, adică 7,4 milioane de euro. Ofertele sunt așteptate, de această dată, până în 21 noiembrie.

About Post Author