Peste 30 de ore cu trenul, de la Timișoara la Mangalia. Ploile au făcut dezastru pe Magistrala 900

A plouat, s-au umflat apele și… s-a spălat terasamentul. Acesta este motivul pentru care mai multe trenuri de pe Magistrala 900 au fost obligate să se oprească la Turnu Severin. Garniturile au plecat mai departe pe rute ocolitoare, astfel că timpii de călătorie sunt incredibili pentru anul 2019.

Călătorii care au plecat duminică seară, la ora 18, de la Timișoara la Mangalia vor ajunge la destinație marți noapte, în jurul orei 1. Totul, după staționări îndelungi și un ocol incredibil, din cauza inundațiilor de lângă Drobeta Turnu Severin. Duminică seară, linia de cale ferată a fost acoperită de ape în zona macazelor la intrarea în staţiile Balota şi Prunişor, dar şi pe intervalul de staţii Prunişor – Igiroasa. Situația va reveni la normal, spun cei de la CFR, după două-trei zile.

CFR a anunțat că traficul feroviar pe raza Regionalei CF Craiova se desfăşoară cu transbordare auto pe segmentul de cale ferată Dr. Tr. Severin – Strehaia. „Această măsură a fost luată pentru asigurarea continuităţii circulaţiei trenurilor, după ce linia de cale ferată a fost acoperită de ape în zona macazelor la intrare în staţiile Balota şi Prunişor, dar şi pe intervalul de staţii Prunişor – Igiroasa”, se precizează într-un comunicat al companiei. Echipele de intervenție acţionează în zona Igiroasa – Prunişor, unde terasamentul a fost spălat de viitură.

Consecința? Mai multe trenuri nu au putut să-și continue parcursul pe ruta Timișoara – București, pasagerii fiind transbordați cu microbuzul. Cea mai grea situație este cea a trenului sezonier IR 1992 Timișoara – Mangalia. Acesta face în mod normal, pe 793 kilometri, 15 ore. În noaptea de duminică spre luni însă, el s-a oprit la Drobeta Turnu Severin și a pornit, multe ore mai târziu, pe un alt traseu. Astfel, garnitura a plecat la 3.40 din Drobeta Turnu Severin și a mers 152 km înapoi, spre Lugoj, pentru a face ocolire via Ilia – Deva – Simeria. Trenul a ajuns în opt ore la Simeria, la 267 km de Drobeta Turnu Severin, și ar trebui să ajungă la Mangalia marți dimineață la 1.27 (via Petroșani. Târgu Jiu – Craiova – București).

Au fost afectate, de asemenea, și trenurile operatorului privat Astra. „Stimați călători, ca urmare a ploilor abundente, în noaptea de 23/24.06.2019 s-a produs deteriorarea infrastructurii feroviare în zona Balota-Strehaia. Aceasta a condus la imposibilitatea circulației trenurilor pe această zonă. Trenurile ATC care circulă pe relația Arad – Timișoara Nord – Craiova – București Nord – Constanța și retur (IR 15593 și IR 15594) vor circula astfel: Arad – Drobeta Tr. Severin cu trenul, transbordare auto pe distanța Tr. Severin – Tâmna, apoi în continuare cu trenul de la Tâmna spre București / Constanța. La fel se va desfășura circulația și pe ruta de întoarcere pe această secțiune de linie”, a transmis compania.

About Post Author