Pe șantierul de la Autostrada A1 continuă pregătirile pentru tuneluri / FOTO
Continuă amenajările pentru accesul în zona viitoarelor tuneluri de pe Autostrada A1. Săparea efectivă a acestora va începe, probabil, anul viitor, când va permite și vremea. Totul trebuie să fie gata în doi ani, dacă România nu vrea să piardă banii din PNRR.
„Pe șantierul autostrăzii A1 Lugoj – Deva, sectorul Margina – Holdea, au început pregătirile pentru montarea stației de betoane, în zona Holdea. În paralel, se lucrează la amenajarea platformelor de acces la viitoarele tuneluri”, anunță cei de la DRDP Timișoara.
Se lucrează, de asemenea, la umpluturi, relocarea pe un sector a drumului comunal DC 100 și la podețe.
Contractul pentru secțiunea lipsă de pe Autostrada Lugoj – Deva a fost semnat, în octombrie 2022, cu asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – SA & PE Construct SRL – Euro-Asfalt d.o.o.. Prețul este de 1,83 de miliarde de lei, fără TVA, pentru proiectare și execuție pentru 9,13 km, din care peste 2 km de tuneluri. Acestea vor fi formate din două galerii unidirecționale cu câte o cale de circulație.
Ordinul de începere pentru partea de proiectare a fost dat în decembrie 2022, iar pe cei șapte kilometri de șosea propriu-zisă șantierul a început în primăvară. Pentru secțiunea cu tuneluri autorizație de construire a fost emisă la finalul verii.
Lucrările trebuie să fie gata până în decembrie 2026, finanțarea fiind din PNRR. De săparea tunelurilor se va ocupa firma bosniacă, ai cărei experți fac în această perioadă diverse măsurători. Când va începe efectiv operațiunea, cea mai dificilă, de altfel, pe acest șantier, nu se știe încă.