Pe jos sau cu bicicleta, spre serviciu. Primarul Timișoarei face recomandări, dar stă „prea departe” ca să le și pună în practică

primarul timișoarei

Marile orașe din Europa se pregătesc de epoca post-pandemie și creează condiții mai bune pentru biciclete. Primarul Timișoarei spune că stă prea departe de serviciu, ca să nu vină cu mașina, dar ia în considerare să meargă puțin pe jos. În centrul urbei, pedalatul este interzis de mai mulți ani.

Țările din Europa se pregătesc de epoca post-pandemie. În Franța, ministrul Ecologiei a cerut grupurilor care promovează pedalatul să ajute autoritățile locale, pentru a cooordona realizarea unor piste temporare de biciclete. În Berlin, primăria a făcut deja kilometri întregi de piste provizorii. În Milano, oficialii plănuiesc să deschidă mai multe străzi pentru pietoni și bicicliști. Este vorba despre 35 de kilometri de artere. În Germania, landul Baden-Wuerttemberg a anunțat că va dubla suma pentru piste de biciclete și drumuri pietonale, până la 58 de milioane de euro. Ecologiștii germani au solicitat, de asemenea, primăriilor din peste 200 de orașe să creeze piste de biciclete, fie și provizorii, pentru a evita, în perioada următoare, aglomerația din autobuze și metrouri.

Stă cam departe să vină pe jos și pentru bicicletă trebuie să se schimbe

La Timșioara, primarul îi îndeamnă pe oameni să meargă cu mijloacele de transport în comun, dar și cu bicicleta sau pe jos. El n-o poate face, fiindcă… stă prea departe de CD Loga 1. „Pentru că vine sezonul cald, recomandarea mea este câți mai mulți să mergem cu bicicleta sau pe jos. Eu stau cam departe, dar mă bate gândul ca măcar o parte din drum s-o fac pe jos. Mă mai gândesc dacă și cu bicicleta. Cu bicicleta trebuie să mă îmbrac în altă ținută și să mă schimb în fiecare dimineață dacă voi merge cu bicicleta. Dar voi face ceva, ca să îndemn lumea să schimbe puțin din obișnuințele de până acum”, a spus marți acesta.

Și mai face o precizare: „Transportul în comun este foarte important, am făcut investiții uriașe, ca niciodată în istoria acestui oraș”. Vă reamintim, primarul se deplasează în interes de serviciu cu un Mercedes Clasa E.

Alți politicieni pot

În alte țări, politicienii nu au o problemă să meargă la birou cu bicicleta. Chiar și în costum. Printre ei, premierul danez Lars Lokke Rasmussen, președintele Franței, Emmanuel Macron, sau premierul britanic Boris Johnson. Pentru premierul olandez Mark Rutte, pedalatul spre serviciu face parte din cotidian.

Între timp, la Timișoara, prima pistă de biciclete pe carosabil făcută în oraș este desființată și urcată pe trotuar, iar în zona centrală pedalatul este interzis și amendat mai strașnic decât intratul cu mașina în aria pietonală. Primăria așteaptă acum proiectul pentru extinderea rețelei de piste pe încă 55 de străzi. Acesta ar trebui să fie gata spre sfârșitul anului.

About Post Author