Nouă oferte pentru autostrada de un miliard de euro Timișoara – Moravița, lotul 1

Nouă asocieri de firme, cele mai multe turcești, au depus oferte la CNAIR, pentru primul lot al autostrăzii Timișoara – Moravița. Urmează evaluarea, care va dura câteva luni, și atribuirea contractului, în cazul în care nu sunt contestații.
Cele nouă oferte depuse la CNAIR sunt următoarele:
- Asocierea ANTREPRIZA DE CONSTRUCȚII DRUMURI ȘI AUTOSTRĂZI SRL (lider) – DANLIN XXL SRL – GROMA HOLD EOOD – EVROPEISKI PATISHTA AD – FRASINUL SRL (România – Bulgaria)
- Asocierea DRUM ASFALT SRL (lider) – AUTOMAGISTRAL-PIVDEN SRL (România – Ucraina)
- Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (lider) – ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA SA (Turcia – România)
- KALYON INSAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia)
- KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
- Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (lider) – CBI CONSTRUCTII, TURISM & INVESTITII S.R.L. (Turcia – România)
- Asocierea MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (lider) – GUNAL INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)
- Asocierea NUROL CONSTRUCTION SA (lider) – NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (România – Turcia)
- WEBUILD SpA – MILANO (Italia)
Contractul vizează proiectarea și execuția lotului Remetea Mare – Jebel, cu o lungime de 35,67 km. Prețul maxim este de 5,65 miliarde de lei, fără TVA, fonduri asigurate prin Programul Transport (PT) 2021-2027. Asta înseamnă că un kilometru de autostradă ar urma să coste aproape 28 milioane de euro.
„Pe traseul acestui lot se vor construi inclusiv 23 de lucrări de artă (printre care un pod peste Râul Timiș, în lungime de aproximativ 1.153 m), un centru de întreținere și coordonare, două parcări de scurtă durată (cu minimum șase stații de încărcare pentru autoturismele electrice), șase noduri rutiere (Nod rutier A1 Remetea Mare, Nod rutier DJ592 Albina, Nod rutier VO Timișoara Sud, Nod rutier DN59 Pădureni)”, spune Cristian Pistol, șeful CNAIR.
Durata prevăzută pentru proiectarea și execuția lucrărilor este de 48 de luni, din care 12 luni proiectare.