Nimeni nu vrea să modernizeze Gara de Nord Timișoara. Nici pentru 4,4 milioane de euro

gara de nord

CFR SA nu are succes cu licitația pentru reabilitarea de la Gara de Nord din Timișoara. A fost anulată și a doua procedură, din același motiv ca prima dată: lipsa ofertanților.

În luna septembrie, CFR SA a publicat prima oară în sistemul național de licitații electronice anunțul pentru proiectate + execuție „reabilitare faţadă, reparaţii platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători staţia CF Timişoara Nord şi reparaţii acces peron linia 1+acces tunel pietonal”.

La vremea respectivă, Ordinul Arhitecților. OAR, filiala Timiș, a trimis o scrisoare deschisă către Ministerul Transporturilor și CFR, notificând și Primăria Timișoara. Arhitecții cereau un concurs de soluții. „Acest mod de a atribui serviciile de proiectare (prin licitație – n.r.) nu prezintă garanții suficiente pentru obținerea unei soluții arhitecturale de calitate, în concordanță cu importanța Gării de Nord ca obiect în sine și ca element definitoriu al municipiului Timișoara, mai ales că proiectul include și amenajarea de spații publice exterioare clădirii gării”, scriau aceștia.

Procedura din septembrie a fost anulată în luna octombrie, pentru că nu a existat nicio ofertă. Anunțul de licitație a fost republicat, cu termen de depunere din partea firmelor interesate 19 noiembrie. CFR SA era interesată de lucrări de consolidare a elementelor structurale, reabilitare termică cu modernizarea finisajului exterior, să realizeze o instalatie centralizată de ventilație, lucrări de amenajare a piațetei gării, lucrări de intervenții la peronul liniei 1 și la tunelul pietonal.

Suma maximă oferită pentru un contract de doi ani la Gara de Nord: 20,95 milioane de lei, cu TVA. Adică 4,4 milioane de euro. Licitația a fost anulată însă din nou. Nici de această dată nu s-a arătat nicio firmă interesată de această lucrare. Modernizarea Gării de Nord Timișoara face parte dintr-un proiect care vizează 47 de stații, cu o valoare totală de 82 milioane de lei.

About Post Author