Ministrul Energiei, despre facturile emise fără compensare: Cum să plătim o factură la un hoţ?

Ministrul Energiei

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, susține că numeroşi furnizori de energie au emis facturi ignorând legea care stabileşte plafonarea de preţ şi compensări pentru facturi. El le recomandă celor care sunt într-o astfel de situație să ceară furnizorului recalcularea facturii. În caz contrar, următorul pas este Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor.

„Furnizorii au greşit că au emis facturi către oameni, unii dintre ei, să zicem, fără compensare, fără plafonare. Un mare furnizor până astăzi a dat drumul la facturi fără să aplice legea. Abia astăzi şi probabil în urma controlului declanşat de către Autoritatea de Protecţia Consumatorului, solicitat de mine săptămâna trecută, pentru a verifica la absolut toţi furnizorii de energie electrică şi gaze naturale dacă aplică legea (…) şi eu am primit factură de la acel furnizor necompensată şi neplafonată (…) Toţi au dat, să zicem aşa, în ghilimele, vina pe faptul că a trebuit să-şi adapteze programele informatice”, a declarat, la Realitatea Plus, ministrul Energiei, Virgil Popescu.

El a făcut un apel către furnizori „să-şi revină şi să dea drumul la facturile recorectate”. Popescu le-a recomandat consumatorilor care constată că furnizorii nu au respectat legea să nu plătească facturile înainte de a regla situaţia.

„Cum să plătim o factură la un hoţ? Încercăm întâi de bună voie cu hoţul, între ghilimele, să spunem aşa. Dacă nu aplică legea, e clar că face o infracţiune. Nepunerea în practică a unei legi este o infracţiune. Chiar dacă legea nu are o sancţiune, există corecţii prin celelalte legi. Nu plătim, încercăm să vorbim. Dacă nu, reclamaţie directă către Protecţia Consumatorului”, a mai spus Virgil Popescu.