18 ianuarie 2021

Licitația pentru tunelurile pentru urși de pe A1 ar putea fi anulată. Pro Infrastructură acuză CNAIR

a1

Veste proastă dinspre A1? Asociația Pro Infrastructura susține că, în curând, CNAIR va anula licitația pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva. Este vorba despre bucata unde trebuie construite tunelurile pentru urși.

„CNAIR se pregătește să anuleze licitația pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva, după ce a lansat respectiva licitație în iulie 2019 și a ținut-o suspendată mai bine de un an din cauza lipsurilor majore din documentația tehnică (…) Totul a plecat de la semnarea în 2013 a unui contract ce prevedea o săpătură imensă în dealurile de la Holdea, deși acordul de mediu solicita construirea unor tuneluri pentru mașini care să lase mediul natural intact. Următoarea cărămidă a fost pusă de Ștefan Ioniță în 2017-2018, când a reziliat contractul în mod abuziv, tribunalul internațional confirmând în acest an că statul român trebuie să plătească constructorului daune financiare de peste 230 de milioane de lei”, susțin cei de la Pro Infrastructură.

Bucata cu cântec este „piesa” lipsă pentru ca A1 să fie completă în partea de vest. Lucrările pe tronsonul Holdea – Margina au fost scoase la licitație vara trecută, la un preț estimat de 352 milioane de euro, cu TVA. Contractul prevede proiectare și execuție pentru controversatele tuneluri pentru urși, care vor avea peste 2 km lungime, cu „două galerii unidirecționale”, fiecare cu 2 benzi de circulație și bandă de urgență.

„Vom ajunge să dăm înapoi toți banii europeni”

Partea și mai proastă este, spune Pro Infrastructură, că „este tehnic imposibilă finalizarea autostrăzii până în 2023, astfel încât Comisia Europeană să considere acest coridor european de transport funcțional. Drept urmare, cel mai probabil vom ajunge să dăm înapoi toți banii europeni atrași până în prezent pentru întreg proiectul Lugoj-Deva”.

În septembrie 2020, Mariana Ioniță, directorul CNAIR, anunța că licitația urmează să fie deblocată. CNAIR ar fi ajuns la un acord cu antreprenorul italian care câștigase procesul la Curtea Internațională de Arbitraj de la Paris.

CNAIR reziliase parțial și unilateral contractul cu Salini Impregilo, după ce compania italiană a făcut proiectul tehnic pentru Secțiunea E, cu tunelurile pentru urși. Secțiunea a fost eliminată din contract și scoasă separat la licitație de CNAIR. Curtea Internațională de Arbitraj a dat dreptate constructorului.

„Incompetența, aroganța sau lipsa de viziune au blocat și vor bloca mulți ani în continuare dorința șoferilor de a circula doar pe autostradă între Sibiu și granița vestică de la Nădlac”, conchid cei de la API.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: