Hundred Up: artă contemporană pe înțelesul celor mici, la Gimnazială 30 / FOTO

credit foto: Luca Mixich
Ce e arta contemporană? Cum o putem înțelege? Sunt întrebări la care și-a propus să răspundă proiectul Hundred Up, al Asociației Culturale Baraka Artist. Copiii de la Școala Gimnazială 30 au partipat la ateliere dedicate lor și au lucrat cot la cot cu un grup de artiști vizuali, pentru a realiza o murală.
Instalația de tip murală a fost vernisată la jumătatea lunii februarie, în contextul deschiderii oficiale a Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii. Ea a fost realizată de un grup de artiști vizuali în colaborare cu elevii Școlii Gimnaziale 30, ca partea a unui eveniment care își propune să apropie scena de artă contemporană de publicul larg.
Inițiativa este inclusă în proiectul Hundred Up, creat de Asociația Culturală Baraka Artist și structurat în două registre: o acțiune colaborativă ce constă în realizarea unei murale și workshopuri de istoria artei şi de introducere în arta contemporană, dedicate elevilor. „Ne-am propus ca aceste workshopuri să se axeze pe înțelegerea artei și culturii, creșterea accesului și participării copiilor la viața culturală și învățare estetică. Vrem să-i facem pe copii să vadă și să gândească dincolo de lucrurile pe care sunt obligați să le învețe la școală”, spune Mihai Toth, de la Baraka Artist.
Echipa proiectului Hundred Up este formată din din studenți doctoranzi și masteranzi ai Facultății de Arte și Design. Grupul de artiști este compus din Mihai Toth, Cezara Carla Pădurean, Florin Arhire, Mirela Cerbu și Luca Mixich. Acțiunile de la Școala Gimnazială 30 au atras peste 2.000 de participanți, elevi, părinți, profesori, dar și oameni curioși să vadă ce se întâmplă într-o școală, în contextul Capitalei Culturale Europene.
***
Proiectul face parte din Programul cultural național „Timișoara – Capitală Europeană a Culturii în anul 2023” și este finanțat prin programul Opening+, derulat de Centrul de Proiecte al Municipiului Timișoara, cu sume alocate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Culturii.