Hella Technology Day 2023. Provocările viitorului, temele prezentului / FOTO

Care sunt cele mai mari provocări al industriei automotive? Care este rolul omului într-un viitor definit de tehnologie? Ce responsabilitate avem însă cu un astfel de instrument? Despre toate acestea, dar și despre alte subiecte care îi pasionează pe… pasionații de tehnologie s-a discutat, joi, la Timișoara, la Hella Technology Day 2023.
Viitorul se scrie azi în centrele tehnice din industrie, dar automotive nu înseamnă doar mașină. Vorbim, dropotrivă, despre un domeniu orientat spre îmbunătățirea calității vieții, într-un mediu de care avem grijă. Experții Hella au explicat pe larg modul în care produsele dezvoltate de ei și echipele lor influențează și determină o schimbare de paradigmă.
Hella Technology Day 2023 a avut două părți distincte, prima dintre ele, desfășurată în fața celor câteva sute de invitați, i-a avut ca speakeri pe Daniel David, psiholog și scriitor, rectorul Universității „Babes – Bolyai” Cluj-Napoca, respectiv pe Prateek Hosmani, expert în domeniul conducerii autonome.
Tehnologia nu e bună sau rea
Am vorbit cu Daniel David, un pasionat al tehnologiei, despre ce înseamnă inteligența artificială și cât de mult trebui să ne temem – sau nu – de tehnologie. „Tehnologia în sine nu este bună sau rea, dar poate să devină bună sau rea, în funcție de cum o folosim. Dezvoltările tehnologice sunt inevitabile, iar științele socio-umane devin foarte importante, fiindcă ele trebuie să definească constrângerile etice. Nu doar că trebuie să avem grijă ca mereu tehnologia să se adapteze și să fie acceptată de oameni. La un moment dat, va trebui să înțelegem că oamenii se vor transforma și se vor adapta tehnologiei”, spune rectorul UBB.
Potrivit lui David, companiile mari știu deja cum să medieze potențialele conflicte între oameni și tehnologie.„Se fac niște studii psiho-sociologice, să vadă care sunt așteptările, nevoile oamenilor. Dacă simt că noutatea poate fi percepută ca un pericol, există niște strategii de marketing și uneori medierea este făcută direct de specialiști în științele psiho-sociale. Eu cred că așa este normal”.
Mașina viitorului
Prateek Hosmani, expert Mercedes-Benz în domeniul conducerii autonome, și-a început prezentarea cu două fotografii realizate la distanță de 13 ani în New York, care ilustrează perfect cât de repede s-au instalat mașinile în viața noastră.
Azi, unul dintre subiectele cele mai delicate este legat de siguranța în trafic. Conform statisticilor, în Uniunea Europeană, în 2018, au fost aproape 23.000 de accidente mortale pe șosele. Hosmani a prezentat cele cinci etape ale conducerii autonome, cu accent pe prevenție și siguranță. Mașinile viitorului vor ajunge la performanța de a „simți” când un alt autovehicul circulă fără să respecte regulile.
Teoretic, în 2035, se va ajunge la nivelul 5 de dezoltare, care va permite conducerea autonomă 100% sau, mai simplu, mașina fără șofer.
Conducerea autonomă și mașina electrică
Partea a doua a Hella Technology Day 2023 s-a desfășurat pe paneluri separate. Participanții au fost invitați să aprofundeze două subiecte extrem de actuale în automotive: conducerea autonomă și mașina electrică.
Au vorbit Marcus Olbrich, director Program Management, în departamentul Radar al HELLA, respectiv Felix Schmauch, director Program Management al departamentului Battery Electronics HELLA. Au fost făcute, de asemenea, probe practice cu ajutorul unor produse dezvoltate de HELLA, pentru managementul bateriei mașinii și senzori radar.
Pe toată durata conferinței, curioșii au putut admira pe platoul din fața Iulius Congress Hall mașini în care este integrată tehnologia HELLA, puse la dispoziție de partenerul Casa Auto Timișoara.
***
HELLA este prezentă în România din 2005. Are cinci centre de proiectare și dezvoltare, un centru administrativ și trei unități de producție în Timișoara, Arad, Lugoj, Craiova, Oradea și Iași. Peste 5000 de angajați lucrează azi în HELLA România. În calitate de furnizor de top la nivel mondial, operațional sub brand-ul umbrelă FORVIA, HELLA dezvoltă tehnologii inovatoare, contribuind la creșterea a trei tendințe majore din industrie: electrificarea și managementul energiei, conducerea autonomă în siguranță, precum și experiența unui habitaclu digitalizat și sustenabil.
Multe din produsele dezvoltate în centrele de proiectare românești sunt apoi fabricate în unitățile proprii din țară și din rețeaua globală: componente și sisteme electronice, produse superioare de iluminat.
Despre HELLA
HELLA este o companie listată la bursă, operațională sub brandul umbrelă FORVIA. În cadrul acestui grup, HELLA reprezintă înalta performanță în tehnologia de iluminat și electronică în industria auto. În același timp, compania acoperă un portofoliu larg de servicii și produse pentru ateliere și magazine de piese auto, precum și pentru constructorii de vehicule speciale prin intermediul Business Group Lifecycle Solutions. HELLA are 36.000 de angajați în mai mult de 125 de locații în întreaga lume și a generat vânzări de 4,4 miliarde de euro, în anul fiscal scurt 2022 (iunie – decembrie).
Despre FORVIA
FORVIA îmbină tehnologia complementară și avantajele industriale ale Faurecia și HELLA. Cu peste 300 de zone industriale și 77 de centre de proiectare și dezvoltare, 150.000 de angajați, printre care 35.000 de ingineri în mai mult de 40 de țări, FORVIA oferă o abordare unică și cuprinzătoare a provocărilor prezentului și viitorului din domeniu. Compusă din șase grupuri de business cu 24 de linii de produse și cu un portofoliu puternic de peste 14.000 de patente, FORVIA se pregătește să devină un partener orientat în zona inovației și a integrării pentru constructorii de top de mașini din lume. FORVIA își propune să determine transformarea mobilității, prin proiecte vizionare.