Gara de Nord, o nouă încercare. CFR caută firmă care să refacă fațada și să amenajeze o fântână arteziană

Poate a treia oară se va găsi o firmă interesată de contractul de 4,3 milioane de euro oferit de CFR SA – Sucursala Regională Timișoara. E din nou la licitație contractul pentru reabilitatea fațadei de la Gara de Nord.
CFR SA – Sucursala Regională Timișoara încearcă din nou. A treia oară. A scos la licitație proiectarea și execuția pentru „reabilitarea fațadei, reparaţii platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători staţia CF Timişoara Nord şi reparaţii acces peron linia 1+acces tunel pietonal”. Ultima procedură a fost anulată la finele anului trecut, din același motiv ca și cea anterioară: lipsă de oferte.
Suma pe care o oferă CFR este de aproape 21 de milioane de lei, cu TVA, adică 4,3 milioane de euro. Lucrările care trebuie executate sunt de consolidare a elementelor structurale, reabilitare termică cu modernizarea finisajului exterior, o instalație centralizată de ventilație, amenajarea piațetei gării, lucrări de intervenții la peronul liniei 1 și la tunelul pietonal.
Fântână și băncuțe
„Construcția prezintă deficiențe de ordin structural, estetic, funcțional, de ineficiență energetică, cu pierderi mari de căldură și pe linie de siguranță în exploatare. Din cauza nerealizării întreținerii corespunzătoare și a neefectuării reparațiilor curente, clădirea a suferit unele degradări structurale și pe partea de finisaje, izolații și instalații”, scrie în caietul de sarcini.
Pardoseala peronului 1 va fi refăcută cu plăci de granit rezistent la trafic și va fi montat un sistem de delimitare a peronului cu plăci de granit denivelate, pentru nevăzători. În piațeta de la Gara de Nord va fi amenajată o fântână arteziană, va fi refăcut pavimentul și vor fi montate bănci. De asemenea, vor fi plantați arbori și va fi realizat un sistem de iluminat cu stâlpi ornamentali. Pentru gară se dorește și o instalație de producere a energiei electrice cu panouri fotovoltaice.
Șantierul de la Gara de Nord ar trebui să dureze doi ani
Modernizarea Gării de Nord Timișoara face parte dintr-un proiect care vizează 47 de stații, cu o valoare totală de 82 milioane de lei. Ofertele la licitație sunt așteptate până în data de 6 august, iar contractul va avea o durată de doi ani.
În toamna trecută, după prima licitație ratată, Ordinul Arhitecților, filiala Timiș, a trimis o scrisoare deschisă către Ministerul Transporturilor și CFR, cerând concurs de soluții. „Acest mod de a atribui serviciile de proiectare (prin licitație – n.r.) nu prezintă garanții suficiente pentru obținerea unei soluții arhitecturale de calitate, în concordanță cu importanța Gării de Nord ca obiect în sine și ca element definitoriu al municipiului Timișoara, mai ales că proiectul include și amenajarea de spații publice exterioare clădirii gării”, scriau aceștia. CFR a decis să nu țină cont de această solicitare.