Două oferte pentru Lotul 1 din DJ 691. CJ ar putea semna contractul până la jumătatea lunii august

Porr Construct și Strabag sunt singurele firme care au depus oferte la licitația pentru execuția lucrărilor de modernizare pentru Lotul 1 din DJ 691. CJ Timiș cere în continuare să I se predea stâlpii de troleibuz, operațiune care, din punctul de vedere al PMT, se poate face imediat după ce amplasamentul va fi predat constructorului.
CJ Timiș oferă aproape șapte milioane de euro pentru acest contract, pe care îl vor Strabag și Porr Construct. „Am primit oferte din partea unor companii serioase, care au avut rezultate bune și pe alte proiecte de-ale noastre. Strabag a executat extinderea la patru benzi a DJ 592 Timișoara – Moșnița Nouă, iar acum are în lucru celălalt tronson din DJ 691. Cu Porr Construct am modernizat DJ 692B Tomnatic – DN6 (sensul giratoriu de la Tomnatic), dar mai ales, am făcut cea mai mare reabilitare din județ, drumul de legătură între Timiș și Arad – DJ 693 pentru interconectare la A1. Dacă totul va decurge normal și fără contestații, semnăm contractul până la jumătatea lunii august, astfel încât, până la finalul anului, să cheltuim fondurile europene pe care le avem la dispoziție”, a transmis președintele CJ Timiș, Alin Nica.
Vorbim despre un tronson de aproximativ trei kilometri, care trebuie să fie gata în șase luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor și pe care se află și deja celebrii stâlpi de troleibuz. Aceștia au fost incluși într-un proiect mai vechi al Primăriei Timișoara, inițiat pe vremea administrației Ciuhandu și inaugurat în 2015, prin care a fost extins transportul public până în Dumbrăvița. Banii au provenit în cea mai mare parte de la UE, ceea ce a însemnat că asupra proiectului nu s-a putut interveni vreme de cinci ani.
Stâlpii de troleibuz, eterna poveste
Extinderea la patru benzi a drumului județean care trece prin Dumbrăvița este condiționată de scoaterea a 70 de stâlpi de troleibuz. Aproximativ 50 vor fi reamplasați ulterior, pentru a asigura funcționalitatea liniei de contact.
„Dacă Primăria Timișoara și Primăria Dumbrăvița doresc acest proiect care ar crește considerabil calitatea vieții locuitorilor Dumbrăviței, au ocazia să ne predea stâlpii. Fără banii europeni atrași de CJ și fără cheltuielile suplimentare suportate de administrația județeană, Primăria Dumbrăvița nu își va permite financiar vreodată să extindă drumul, deoarece le-ar consuma peste două treimi din bugetul local. E ultima șansă să renunțe la orgolii și să lucrăm împreună”, mai spune Nica.
PMT are o singură condiție
Strabag lucrează deja la Lotul 2. Contractul inițial pentru întreaga șosea a fost al firmei Tehnocer, care câștigase licitația de execuție, dar el a fost reziliat anul trecut, din cauza ritmului scăzut al lucrărilor.
Proiectul prevede lărgirea drumului la două benzi pe sens, amenajarea unor dispozitive de colectare a apelor pluviale, a sensurilor giratorii și a intersecțiilor semaforizate, execuția de trotuare pe anumite segmente, iluminat și intervenții la rețelele de utilități.
Revenind la stâlpii de troleibuz, din punctul de vedere al PMT, ei vor fi predați imediat de către STPT, care îi are în operare, în momentul în care va exista un constructor desemnat, căruia îi va fi predat amplasamentul lucrării.