Dezvoltare mai mult, funcționare mai puțin. Fritz anunță coordonatele bugetului Timișoarei pe 2021

cetățeni de onoare

foto: Arhivă

Primarul Dominic Fritz este de acord cu scăderea impozitului de imobil pentru firme, lucru solicitat de cei din HORECA, iar taxa pentru ocuparea domeniului public devine simbolică. Încet-încet, începe lucrul la bugetul pe 2021.

Săptămâna viitoare va fi organizată o dezbatere publică pe tema proiectului de taxe și impozite locale din 2021. Discuția e sensibilă, pentru că primăria vrea să și ajute afacerile care au avut de suferit în pandemie, dar trebuie să-și continue și investițiile.

„Trebuie să ne uităm la taxe și impozite. Acolo am avut două observații. Pe de o parte, e foarte important acolo unde avem probleme acute în economia locală să intervenim cu anumite facilități. Pe de altă parte, e important să asigurăm ca obiectivele noastre de investiții să funcționeze în continuare. Nu ne permite o scădere abruptă a veniturilor pentru Timișoara. Linia generală a fost să păstrăm nivelul taxelor și impozitelor, cu o mică ajustare la rata inflației. Am încercat, punctual, să venim în ajutorul mai ales al sectorului HORECA. Avem o reducere a impozitului pentru clădiri nerezidențiale pentru afacerile care sunt afectate de pandemie cu 50% pentru tot acest an. Dacă va exista baza legală, vom extinde această facilitate și la anul”, a explicat, marți, primarul Dominic Fritz.

În proiectul făcut deja public sunt eliminate mai multe taxe, după ce s-a constatat că, de fapt, costurile de colectare erau mai mare decât banii efectiv plătiți. „Am redus și taxa pentru utilizarea locurilor publice. Taxa pe spațiul public pentru terase a ajuns la 10 bani/mp/zi. Nu putem să o reducem la zero din motive legale, dar am redus-o la minimum”, a mai spus Fritz.

Mai puțini bani pentru funcționare, mai mulți pentru dezvoltare

Între timp, executivul primăriei se gândește deja la bugetul pentru anul 2021. Un lucru e cert: cheltuielile de funcționare trebuie să scadă.

„Lucrăm și la propunerea de buget pentru anul viitor. Vom vedea cu siguranță o reducere a cheltuielilor de funcționare, pentru că sunt prea mari, mai ales în raport cu cheltuielile de investiții. Trebuie să întărim această secțiune de investiții, pentru că Timișoara are nevoie de investiții majore. Trebuie să reechilibrăm bugetul; mai puține cheltuieli de funcționare, mai multe cheltuieli de investiții”, conchide Dominic Fritz.

Bugetul local oricum nu poate fi votat decât după aprobarea celui național. Având în vedere că în două săptămâni sunt alegeri generale, e de așteptat ca bugetul național să nu fie adoptat prea curând. Primăria Timișoara vrea însă să fie pregătită.

About Post Author