Dezbatere pe concursurile de directori din subordinea PMT. La Poliția Locală e promis de exact un an

foto: Arhivă, Primăria Timișoara
Primăria Timișoara face dezbatere publică pe tema procedurilor pe care vor fi organizate viitoarele concursuri de șefi de instituții și servicii publice. În prezent, nu există, spun șefii PMT, cadru legal complet pentru așa ceva. Dar tot au fost organizate concursuri, chiar și fără el, iar un interimat celebru a împlinit un an.
Primăria Timişoara organizează luni, 8 noiembrie, de la ora 17, o dezbatere dezbaterea publică pe proiectul de hotărâre privind aprobarea procedurilor și criteriilor de organizare a concursurilor pentru ocuparea posturilor de conducători ai instituțiilor publice de interes local, respectiv ai serviciilor publice de interes local din subordinea CL.
Aceasta va avea loc pe Zoom, iar cei interesați se pot adresa în scris Direcţiei Secretariat General – Serviciul Administraţie Locală, sau în format electronic, până în 8 noiembrie, la ora 12. Cei care doresc să participe și online la dezbatere vor anunța tot până atunci intenția de participare și vor transmite opiniile pe care urmează să le pună în discuție la aceeași adresă.
Potrivit referatului proiectului de HCL, care a fost retras de pe ordinea de zi a ultimului plen, „deși obligativitatea legală este din anul 2019, până în prezent nu există proceduri și criterii aprobate de CL Timișoara cu privire la organizarea concursurilor sau examenelor pentru ocuparea posturilor de conducători ai instituțiilor publice de interes local, respectiv ai serviciilor publice de interes local”. Există regulamente doar pentru instituțiile de cultură, dar nici acestea nu sunt actualizate.
Funcționari publici și personal contractual
Concursurile vizează atât funcționari publici, cât și personal contractual. Instituțiile publice de interes local din subordinea CL ai căror conducători au calitatea de funcționar public sunt Direcția Fiscală, Direcția de Asistență Socială și Poliția Locală.
Personal contractual cu contract de muncă sunt șefii de la Serviciul Public de Administrare a Centrului Regional de Competențe și Dezvoltare a Furnizorilor în Sectorul Automotive (CERC), Serviciul Public Creșe, Centrul de Proiecte și Serviciul Public Asistență Medicală Școlară.
Personal contractual cu contract de management sunt administratorul public și directorii de la Casa de Cultură, Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely”, Teatrul German de Stat, Filarmonica Banatul, Sport Club Municipal Timișoara, Spitalul de Boli Infecțioase „Victor Babeș”, Spitalul Clinic Municipal de Urgență și Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii „Louis Țurcanu”.
Poliția Locală e marea miză
PMT a organizat totuși până acum, chiar și fără proceduri sau cu proceduri incomplete, niște concursuri. La Filarmonca Banatul, acesta este suspendat de instanță, în urma contestațiilor fostului manager. Au fost organizate, de asemenea, concursuri la Casa de Cultură, dar și la nou înființatul Centru de Proiecte.
Cel mai așteptat este însă concursul de la Direcția Poliției Locale. Aici a fost numit interimar, în urmă cu exact un an, Dumitru Domășneanu, care i-a luat locul unui alt interimar, Dorel Cojan. „Cred că vom avea o perioadă de tranziție și după asta un nou început”, declarat, în 3 noiembrie 2020, primarul Dominic Fritz. Numirea lui Domășneanu fusese făcută inițial până la finele anului trecut.
Dacă noul proiect va trece de plen, „rezultatul va fi transparentizarea procesului de recrutare pentru toate categoriile de conducători ai instituțiilor publice de interes local, respectiv ai serviciilor publice de interes local”.