19 octombrie 2020

Cu trotuarul sub geam și piste de biciclete de 90 cm. Supărări ale locuitorilor de pe Bd. Sudului

bd. sudului

„Autostrada” urbană care se profilează pe Bd. Sudului nu pare a fi ce și-au dorit unii dintre locuitorii zonei. Trotuarele sunt lipite, în unele porțiuni, de blocuri, iar spațiile verzi au devenit amintire. În plus, căile pietonele și pistele de biciclete sunt mult mai înguste decât se anunțase.

Lucrările de extindere a la patru benzi a Bd. Sudului au început în luna iulie. Ar trebui să dureze 10 luni și costă ceva mai mult de 10 milioane de lei. Primele operațiuni au fost tăierile a peste 170 de arbori și „transbordarea” altora pe cealaltă parte a străzii. În locul celor căzuți sub drujbe ar urma să fie plantați 207 puieți de arțar norvegian sau arbori de gumă.

Între timp, s-a trecut la redesenarea trotuarelor și a pistelor de biciclete, în noua configurație a Bd. Sudului. Spațiile verzi dintre vechiul carosabil și trotuare a dispărut, iar noile căi pietonale au fost mutate extrem de aproape de blocuri. „Tot traficul pietonal și de biciclete s-a mutat sub geamul nostru. Să-i mulțumim domnului primar pentru asta”, stă scris pe un afiș de la intrarea într-un bloc aflat la intersecția Bd. Sudului cu str. Sirius.

Pietonii și bicicliștii, înghesuiți pe mai puțin de 3 metri lățime

Fotografiile făcute de oameni care locuiesc acolo confirmă povestea. „Nu se poate ca trotuarul să îmi treacă pe sub geam. Pur și simplu au lipit bordurile de zidul blocului. Înainte ieșeam pe geam și admiram spațiul verde. De acum, când vom deschide geamul, vom simți miros de asfalt și tablă încinsă”, ne-a scris un timișorean.

Și mai e ceva. În proiect scrie că trotuarele trebuie să aibă 2-2,5 metri lățime, iar pistele de biciclete, 1,5 metri. La cum arată bordurile montate deja de muncitori, dimensiunile reale sunt departe de cele de pe planșele arhitecților. Pe o parte de stradă, trotuarul are 1,82 m lățime, în timp ce pista de biciclete se „mulțumește” cu 90 cm. În total, puțin peste 2,7 metri, de împărțit între pietoni și cei care se deplasează pe două roți.

Amenajările prevăzute în proiect prevăd și schimbări în intersecții: la cea cu bd. Rebreanu va fi lărgit accesul spre Bd. Sudului de la o bandă la două benzi și va fi realizată și o alveolă pentru STPT. Se va face o bandă suplimentară pentru viraj la dreapta de pe Bd. Sudului pe Bd. Iosif Bulbuca, iar intersecția cu Mareșal Prezan va deveni sens giratoriu cu două benzi. „Nu înțeleg de ce era nevoie de patru benzi pe 500 de metri de stradă, unde nu se stătea la coadă”, conchide timișoreanul care ne-a trimis pozele.

Lucrarea este executată de Porr Construct, alături de Path’s Rout SRL, Tubular Tehno Sistem Industrial SRL, Cons Electrificarea Instal SRL și Vimato SRL.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: