Cu trenul electric de la Timișoara la Arad, Cluj sau București

tren

Arhivă, sursa foto: Ionel Scriosteanu

România cumpără în premieră trenuri electrice pentru CFR. E vorba de aproape 40 de garnituri produse de compania Alstom, achiziționate în principal cu bani europeni, prin POIM.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a desemnat, joi, compania Alstom Feroviaria S.p.A. drept câştigătoare a licitaţiei pentru achiziţia de trenuri electrice inter-regionale RE-iR. Potrivit ARF, oferta Alstom a fost de 1,3 miliarde de lei, fără TVA, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat la finalul perioadei legale de contestaţii.

Finanţarea proiectului este asigurată din Programul Operaţional Infrastructură Mare – POIM şi bugetul de stat. Acest contract va include 37 rame electrice inter-regionale RE-IR şi mentenanţa asigurată pe 15 ani.

Noile trenuri vor fi utilizate pe următoarele rute electrificate ale rețelei CFR SA

  • București Nord – Constanța
  • București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
  • București Nord – Brașov – Cluj
  • Brașov – Deva – Cluj
  • București Nord – Brașov
  • București Nord – Iași
  • București Nord – Suceava
  • București Nord – Galați
  • București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria
  • București Nord – Craiova – Timișoara – Arad
  • Cluj – Timișoara
  • Cluj – Suceava – Iași

Cele 37 trenuri (20 din contractul de bază și 17 din activarea opțiunii suplimentare), vor fi primele trenuri electrice cumpărate de România, alăturându-se celor trei trenuri electrice Hyperion produse în țară, la Craiova, și achiziționate de operatorul privat Softrans.

Trenurile electrice au o capacitate de transport de peste 300 persoane / tren, la o viteză maximă de circulație de 160 km / h. Prin finalizarea procedurii de achiziție publică, CFR se apropie de momentul introducerii în circulație a primului lot consistent de trenuri de la achiziția Săgeților Albastre, la începutul anilor 2000.

About Post Author