Cu 5 sau 10 km/ h. Din nou, pe biciclete prin centrul Timișoarei, zice USRPLUS

Biciclete

Liber pentru biciclete și trotinete în centrul Timișoarei, dar cu limită de viteză și numai între anumite intervale orare, mai ales pe timp de vară. Este propunerea prin care USRPLUS vrea să redeschidă zona de promenadă către iubitorii de mijloace de transport alternativ. Proiectul nu este pe site-ul PMT, în secțiunea dedicată, deși e anunțat că ar fi.

„Deschidem centrul Timișoarei pentru bicicliști. De astăzi (vineri – n.r.) găsiți în dezbatere pe site-ul Primăriei Timișoara proiectul colegilor noștri consilieri Ana Munteanu, Ovidiu Merean și Dan Reșitnec (fost consilier local), prin care anulează două Hotărâri de Consiliu Local (HCL) ce interzic folosirea oricăror mijloace de locomoție nemotorizată în zona centrală.

În momentul în care el va fi adoptat, efectul imediat va fi eliminarea amenzilor suplimentare codului rutier prevăzute în cele două HCL-uri și mutarea deciziei cu privire la traficul prin centrul orașului la Comisia de Circulație din Primăria Timișoara, comisie tehnică, formată din specialiști în siguranța traficului și reprezentanți ai Poliției. Considerăm că spațiul public e al tuturor și ar trebui împărțit cât mai echitabil. Ca atare, pentru că majoritatea piețelor și străzilor din zona centrală o permit, propunem și acomodarea celor ce pedalează în acest spațiu, cu niște limite rezonabile.”, au anunțat, vineri, cei de la USRPLUS Timiș, pritrun- comunicat.

Vă reamintim, „colega noastră consilier” Ana Munteanu este suspendată din partid până în primăvara lui 2022.

În serile de vară nu va fi voie

Joi seară, Munteanu, Merean și Reșitnec s-au întâlnit, în Parcul Copiilor, „cu câțiva zeci de membri ai comunității bicicliștilor din oraș”. Discuțiile au durat aproximativ două ceasuri și, în urma lor, au apărut propunerile care fi înaintate către Comisia de circulație. Acestea sunt:

  • permiterea tranzitului zonei centrale la o viteză scăzută, de 5 sau 10 km/h și realizarea unor semnalizări în concordanță
  • limitarea accesului în zonele aglomerate (Piața Operei și străzile Alba Iulia, Vasile Alecsandri, Florimund de Mercy, precum și bucata din str. Eugeniu de Savoya delimitată de aceste două străzi din urmă) seara (orele 18-22), exclusiv pe perioada vremii bune (lunile mai-septembrie); în restul timpului pedalatul cu viteză scăzută este și aici aplicabil

Nu e clar unde merge propunerea

La ora la care a fost trimis acest comunicat, care a urmat, de altfel, unei postări pe Facebook, proiectul nu se găsea pe pagina PMT. Cel puțin, nu în secțiunea dedicată proiectelor de hotărâre de consiliul local. Pe de altă parte, dacă proiectul va fi trimis doar Comisiei de circulație, el nu are nevoie, ulterior, și de acordul consilierilor locali. Comisia de circulație ia decizii care nu trebuie să treacă prin plen.

Ultimul proiect de HCL publicat pe site este datat 12 august și se referă la „aprobarea participării în calitate de partener, a Municipiului Timişoara la proiectul intitulat „EXPLORE+ creative explorations of curiosity for innovative transdisciplinary, STEAM and social learning”.

Și încă ceva: nu sunt două hotărâri de CL care interzic total mijloacele de transport alternativ în centru. Accesul bicicletelor în zona centrală a Timișoarei este interzis din 2015, în urma unei decizii luate de Comisia de circulație. Deci nu a trecut prin CL. În 2013, restricția, stabilită orin HCL, viza doar două străzi și Piața Victoriei. În 2017, s-a decis și interzicerea rolelor, trotinetelor, segway-urilor sau hoverboardurilor în zona de promenadă. În această din urmă situație a fost emisă o hotărâre de consiliu local – .HCL 266 din 4 iulie 2017 – care modifică HCL 371/2007, privind constatarea și sancționarea contravențiilor pe teritoriul Municipiului Timișoara.

About Post Author