Creație Gheorghe Fikl, licitată la Festivalul Brazilor de Crăciun, pentru Salvați Copiii / FOTO

Festivalul Brazilor de Crăciun

Gheorghe Fikl, Bradul roșu de aur

Festivalul Brazilor de Crăciun își deschide porțile în București și aduce 22 de creații unicat. Organizația Salvați Copiii România spune poveștile acestora, banii obținuți la licitație urmând să asigure fondurile necesare accesului la educație pentru cei vulnerabili. Anul trecut, la licitație au fost strânși peste 800.000 de euro.

De-a lungul celor 22 de ediții anterioare al Festivalului Brazilor de Crăciun au fost colectate fonduri în valoare de peste opt milioane de euro. Grație acestora, 211.127 de copii din medii vulnerabile au primit ajutor pentru integrarea socio-educațională.

La ediția din 2022 a Festivalului Brazilor de Crăciun, brazii creați de designeri și artiști celebri din România au fost licitați, cu sume cuprinse între 7.000 și 100.000 de euro, de companii care și-au asumat rolul de actori majori ai responsabilității sociale. Patru brazi au reușit chiar performanța de a fi adjudecați cu peste 50.000 de euro fiecare. Ediția 2023 va avea loc vineri, 8 decembrie, și prezintă 22 de brazi. Doi dintre ei au fost creați de artiști timișoreni.

Brazii care vor fi licitați

  • Gheorghe Fikl – „Bradul roșu de aur”, o stilizare în volum abstract a unui „brad de hârtie” din copilăria artistului, care, adeseori, își desena și își colora singur bradul de Crăciun
  • Constantin Alexandru Marinete – bradul „A fost odată”, o sculptură începută de Constantin Marinete – tatăl și finalizată de Constantin Al. Marinete – fiul, prin care este stilizată puterea încrederii și a dragostei cu care cei mari îi învestesc pe copii
  • Doina Levintza – un brad unicat, care pune în poveste bucuria sărbătorii
  • Omid Ghannadi & Zoli Tóth – bradul „Candoare”, o lucrare despre puterea cuvintelor, un mic ciob de sticlă prin care să ne uitam un pic în noi, la noi, la cuvintele care ne înconjoară
  • Laura Hîncu – bradul „Aur viu”, o expresie a speranței că, prin eforturile noastre colective, putem crea un impact pozitiv asupra planetei și asupra vieților celor care au nevoie de sprijin
  • Lemon Interior Design – bradul „LEGO LIFE”, realizat din piese de LEGO, conceptul având la bază inspirația pe care o găsim în copii
  • Endorphin Lab – Adonis Enache & Atelier Dual – „Bradul cu Povești”, fiecare ramură poartă în ea nu doar ornamente, ci întregi lumi și aventuri
  • Dhaniel Nora, cu sprijinul SEPHORA – bradul „Îngerul”, puterea binelui de a avea grijă de noi
  • UNTOLD CREATIVE TEAM – bradul „Metamorphosis”, care vorbește despre renașterea conexiunilor dintre oameni, protejate ca prin magie de aripa unui Phoenix
  • Simona & Gabriel Gherasim – Gallantique Boutique – bradul „Îngeri păzitori pentru copii”, care spune povestea îngerilor care îi veghează zi de zi pe copii
  • Mihai Popescu & Twins Studio – bradul „Laolaltă”, printat 3D la dimensiuni mari, cu materiale reciclate și rășini ecologice
  • Architectural Christmas – Ana Mohonea Daia & Maria Mohonea – „Cheia Crăciunului”, pentru că o cheie este un mijloc de a deschide sau de a închide un drum
  • Studium on Space, cu sprijinul Edenholz Residence – bradul „Forme cu fond”, o instalație despre întrunirea spiritelor dincolo de resurse și instrumente
  • Arh. Roxana Dan & Lisa & Co. – bradul „Stare de spirit”, importanța liniștii interioare, a comunității și a comuniunii; importanța fiecărei zile
  • Diana Nicolaie & Ela Crăciun – bradul „Holy spirit”, realizat dintr-o placă de beton, pentru a crea antiteza între materialul rece folosit și lumina care aduce căldură
  • Iulia Totoianu & Libris – bradul „Înfofolitu’”, un simbol al grijii, realizat cu gândul la copiii ale căror greutăți sunt mai mari decât orice cazemată sau furtună de zăpadă
  • Summer Well Creative Lab x Kaustik – „Xmas Tree Dreaming of Summer”, o creație unică și fantezistă care aduce sărbătorilor de iarnă din magia zilelor fierbinți de vară
  • Smiley & HaHaHa Production – „Bradul de ACASĂ”, o instalație care vorbește despre puterea și frumusețea gestului de a salva și proteja copiii
  • Ovidiu Buta și MARA & TOM – bradul „Let it Play”, deoarece creativitatea nu este doar apanajul geniilor sau artiștilor. Dimpotrivă, este un suport esențial pentru orice proces de învățare și dezvoltare
  • Nicu Bocancea & Florăria Iris – „Sărbătoarea e întotdeauna despre bine”
  • Adela Pârvu – „Bucuria magiei e mereu unică”
  • Salvați Copiii, cu sprijinul Ștefaniei Mircea – bradul „Sunete magice de Crăciun”, creat din instrumente muzicale și decorațiuni de Crăciun, vine însoțit de tablouri pictate de copii

Context

  • Cele mai multe dintre familiile beneficiare ale programelor Salvați Copiii România (51,58%) au un venit de sub 400 lei/membru de familie, 32,48% dintre familii declară un venit sub 600 lei/membru de familie și doar 15,9% afirmă că venitul pe membru de familie depășește 600 lei
  • 75% dintre copiii participanți la programele de educație remedială au înregistrat progres școlar bun și foarte bun
  • În 2021, peste 1,5 milioane de copii din România (41,5% din numărul total al copiilor) creșteau în risc de sărăcie sau excluziune socială
  • Testele naționale organizate în 2022 cu scopul de a depista problemele timpurii de alfabetizare arată rezultate slabe la învățătură în școlile din România. Rezultatele arată că doar 11% dintre elevii cu vârste cuprinse între 6 și 14 ani sunt cititori fluenți, în timp ce 42% dintre elevi sunt calificați drept „nefuncționali”, ceea ce se apropie de analfabetism

About Post Author