Circul de pe A1, la un nou episod. CNAIR anunță că se deschide Lotul 4

a1

CNAIR a preluat, miercuri, bretelele aferente nodului rutier Ilia, astfel că va putea fi deschisă circulația pe Lotul 4 al Autostrăzii A1. Lotul 3, cel cu probleme, ar trebui deschis săptămâna viitoare.

Sorin Scarlat, directorul CNAIR, a anunțat că au fost preluate de la constructor bretelele aferente nodului rutier Ilia. Asta înseamnă că, în câteva ore, se va putea circula pe Lotul 4 al Autostrăzii A1, Deva – Ilia. „Legislația ne permite să preluăm elemente ale lucrării. După avizul Poliției Rutiere, va fi deschis circulației lotul 4”, a spus șeful CNAIR.

Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au recepționat luni, 12 august, Lotul 4 din Autostrada A1 Lugoj – Deva. Ulterior, pe site-ul companiei a apărut un comunicat care preciza că Lotul 3 nu poate fi recepționat, din cauza unor probleme de execuție. Potrivit unei declarații a ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, CNAIR va da constructorului de pe Lotul 3 un termen rezonabil pentru remedierea problemelor. În caz contrar, se va intra într-o procedură de reziliere a contractului. „Antreprenorul spaniol a primit o înștiințare de remediere pentru neconformitățile, pentru a le remedia într-o perioadă de 10 zile. Dacă nu le remediază, Compania de Autostrăzi va purcede la rezilierea contractului. Va prelua CNAIR Lotul 3, va face acele remedieri care se pot face în zece zile și vom da în trafic și Lotul 3, până la sfârșitul lunii august”, a spus Cuc.

CNAIR penalizează constructorul de pe Lotul 3

Pe Lotul 3 lucrează asocierea SC Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA. Aceasta a fost, de altfel, și penalizată cu 73 de milioane de lei. După deschiderea Lotului 3, Autostrada A1 va putea fi folosită integral, mai puțin cei 10 km între Holdea și Margina, unde trebuie construite tunelurile pentru urşi. Lucrările pentru acest tronson au fost scoase la licitaţie doar în vara acestui an. (sursa foto: Asociația Pro Infrastructură)

About Post Author