Centura de Vest a Timișoarei are undă verde. A fost semnat contractul de proiectare și execuție

Contractul pentru Centura de Vest a fost semnat joi, la Timișoara. Acesta include proiectare și execuție și a fost atribuit companiei turcești Nurol Insaat Ve Ticaret AS. A durat mult până când licitația a fost finalizată, la capătul unui șir de contestații.
Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a decis, la începutul lunii ianuarie, în favoarea CNAIR, în disputa cu firma clujeană ARL, pe tema contractului de proiectare – execuție Centura de Vest a Timișoarei. Acesta poate fi semnat cu turcii de la Nurol Insaat Ve Ticaret AS.
Licitația pentru Centura de Vest a fost suspendată o dată în primăvara lui 2024, după ce tot ARL (Strabag) a contestat procedura inițială la CNSC, invocând neclarități și modificări ale caietului de sarcini. CNAIR a reluat procedura și a primit cinci oferte. Dintre acestea a fost desemnată câștigătoare cea depusă de antreprenorul turc Nurol Inșaat Ve Ticaret Anonim Șirketi.
Nurettin Akdeniz, reprezentantul legal al Nurol, și Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, au semnat joi acest contract cu o durată de 30 de luni, din care șase perioada de proiectare și 24 de luni execuție. CNAIR va plăti 1,4 miliarde de lei, fără TVA, bani din Programul Operațional de Transport (2021-2027).
***
Centura de Vest are o lungime de 13,9 km și profil de drum rapid 2X2. Contractul include și 10 așa-numite „lucrări de artă”, dintre care trei de o complexitate tehnică ridicată. Este vorba despre un pasaj de 750 m pe varianta de ocolire peste DN59+Pasaj peste CF100, un pasaj de 450 m pe varianta de ocolire peste DN 6 și CFR133, respectiv un pod de 450 m pe varianta de ocolire peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol.
Pe Centura de Vest vor fi amenajate patru noduri rutiere: la intersecția cu DN69 (E671) și Drumul național Centura Timișoara; la intersecția cu DN6; la intersecția cu DN59A; la intersecția cu Radiala Nouă de Vest.