Centura de Vest a primit cinci oferte. Inclusiv de la cei care au contestat inițial licitația

centura de vest

Licitația de la Centura de Vest a Timișoarei, deblocată de CNAIR, a primit cinci oferte. Acestea vor intra în evaluare și apoi va fi stabilit un câștigător.

Licitația pentru Centura de Vest a fost suspendată după ce ARL Cluj (Strabag) a contestat procedura inițială la CNSC, invocând neclarități și modificări ale caietului de sarcini. După lansarea licitației, constructorii au depus peste 200 solicitări de clarificări cu întrebări tehnice. S-a cerut, de asemenea, prelungirea termenului de depunere a ofertelor, astfel încât acestea să poată fi întocmite pe baza răspunsurilor CNAIR.

CNSC a repins însă acțiunea, astfel că a fost stabilit un nou termen pentru depunerea ofertelor. La expirarea acestuia, CNAIR a inventariat cinci propuneri:

  • Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj SA (România)
  • Asocierea Concelex SRL (Lider) – X-Way Infrastructure SRL (Asociat 1) – Retter Projectmanagement SRL (Asociat 2), Automagistral – Pivden SRL (Asociat 3) (România – Ucraina)
  • Asocierea SC Drumuri și Poduri Banat SRL (Lider) – SC Maxagro Center SRL (Asociat 1) – SC OPR Asfalt SRL (Asociat 2) – Obras Publicas y Regadios SA (Asociat 3) – SC Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL (Asociat 4) – SC Autotehnorom SRL (Asociat 5) – SC CML.RO SRL (Asociat 6) (România – Spania)
  • Nurol Inșaat Ve Ticaret Anonim Șirketi (Turcia)
  • Asocierea Precon Transilvania SRL (Lider) – Selina SRL (Asociat 1) – Ilgaz Construction SRL (Asociat 2) – IBB-HIB România SRL (Asociat 3) – BOG’ART SRL (Asociat 4) (România)

Centura de Vest are o lungime de 13,9 km și profil de drum rapid 2X2. Contractul include și 10 așa-numite „lucrări de artă”, din care trei de o complexitate tehnică ridicată. Este vorba despre un pasaj de 750 m pe varianta de ocolire peste DN59+Pasaj peste CF100, un pasaj de 450 m pe varianta de ocolire peste DN 6 și CFR133, respectiv un pod de 450 m pe varianta de ocolire peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol.

Pe Centura de Vest vor fi amenajate patru noduri rutiere: la intersecția cu DN69 (E671) și Drumul național Centura Timișoara; la intersecția cu DN6; la intersecția cu DN59A; la intersecția cu Radiala Nouă de Vest. Contractul are o valoare estimată de 2 miliarde lei și un termen de execuție de 30 de luni – 6 luni proiectare și 24 de luni execuție.

About Post Author