Cazierul poate fi obținut și online. Cu niște condiții

campanie electorală

sursa foto: Unsplash / Kaitlyn Baker

Dacă aveți cazierul curat, nu mai trebuie să stați la coadă să obțineți acest act. De la 1 februarie este funcțional un program pilot în care sunt parteneri Ministerul Afacerilor Interne și Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării.

„Aplicația permite eliberarea certificatelor de cazier judiciar pentru persoanele fizice, de cetățenie română, care nu sunt înscrise în evidențele Sistemului Național de Evidență a Cazierului Judiciar Român – ROCRIS. Cetățenii au la dispoziție două mecanisme de acces pentru obținerea certificatului de cazier: direct prin autentificarea în portalul hub.mai.gov.ro sau prin accesarea GHISEUL.ro, cele două platforme fiind interconectate”, transmit reprezentanții IPJ Timiș.

Proiectul pilot va fi extins, aplicația pentru eliberarea electronică a certificatului de cazier judiciar urmând a fi disponibilă atât pentru persoanele fizice care au înscrise mențiuni în cazier, cât și pentru persoanele juridice, până la finalul lunii iulie 2023. Certificatele de cazier judiciar eliberate în formă electronică sunt semnate cu semnătură electronică calificată și sunt asimilate înscrisurilor autentice.

Cum se face

  • prin intermediul platformei www.ghiseul.ro, pentru utilizatorii care sunt înregistrați sau doresc să se înregistreze în platformă, solicitarea cazierului se face urmând procedura de validare a identității electronice folosind un card bancar înrolat 3D Secure, emis de o instituție bancară din România. În urma validării, aceștia vor fi redirecționati către platforma hub.mai.gov.ro, pentru completarea online a cererii tip.
  • prin platforma hub.mai.gov.ro, pentru utilizatorii care nu sunt înregistrați în ghiseul.ro sau nu dețin un card bancar emis de o instituție bancară din Romania. Solicitanții vor completa un formular disponibil în platformă, iar pentru a li se stabili cu certitudine identitatea se vor prezenta fizic, o singură dată, la un ghișeu al MAI care oferă servicii publice. În prima fază, certificarea identității va fi realizată prin prezentarea la unitățile de poliție care eliberează certificate de cazier

După validarea contului, pentru eliberarea certificatului de cazier, cetățenii vor accesa secțiunea „servicii”, vor selecta motivul solicitării, vor trimite cererea precompletată, iar sistemul va genera automat certificatul de cazier judiciar, semnat electronic. Valabilitatea certificatului emis este de 6 luni de la data eliberării.

About Post Author