Bozankaya și Solaris vor să vândă troleibuze la Timișoara. Când le-am putea vedea în trafic

troleibuze

foto: Arhivă

Primăria Timișoara a primit două oferte la licitația pentru cumpărarea a 33 de troleibuze mari și mici. Asta, după ce a trecut printr-o contestație, respinsă însă. Firma care a contestat procedura s-a înscris până la urmă la licitație.

În decembrie 2023, Primăria Timișoara a lansat licitația pentru achiziția a 33 de troleibuze, în două loturi: opt de 12 metri lungime și 25 de 18 metri lungime. Cele scurte trebuie să poată transporta 70 de persoane, iar cele lungi, până la 120. Potrivit caietului de sarcini, culoarea vehiculelor va fi decisă după semnarea contractului. Autobuzele electric Karsan sunt deja galben-negre, iar viitoarele tramvaie cumpărate de la Bozankaya vor avea aceleași culori.

Suma maximă oferită este de 128,7 milioane de lei, cu TVA, adică în jur de 26 milioane de euro.

Consilierii locali au aprobat, în 2022, proiectele privind „achiziția de mijloace de transport mai puțin poluante (troleibuze) necesare îmbunătățirii transportului public de călători în municipiul Timișoara”.

Este vorba despre cereri de finanțare care au fost ulterior depuse pe Planul Național de Redresare și Reziliență. Ele vizau, în total, 33 troleibuze noi. Prima finanțare prin PNRR, pentru achiziția a 25 de troleibuze mari, fost semnată în decembrie 2022. În ianuarie 2023, PMT a mai semnat un contract pentru 55 de mijloace de transport electrice: 30 de autobuze, 17 tramvaie și 8 troleibuze mici.

Primele troleibuze vin la anul

Ofertele au putut fi depuse până în 14 februarie, fiind înregistrate două: una de la turcii de la Bozankaya, cealaltă de la polonezii de la Solaris, care au și contestat inițial procedura, susținând că a fost întocmit un caiet de sarcini cu dedicație.

Durata contractului este de 14 luni, așa că primele troleibuze noi nu vor putea ajunge la Timișoara mai devreme de primăvara lui 2025.

Ultimele troleibuze au fost cumpărate la Timișoara în 2008. Cele 50 de bucăți, fabricate de Skoda Electric, au costat 21,3 milioane de euro, cu TVA, bani dintr-un credit luat de fosta regie de transport și garantat de primărie.

About Post Author