Biletul STPT ar putea costa 4 lei. Se anunță și concedieri în perioada următoare

ghiroda

sursa foto: Arhivă

Cu prețul biletelor nemodificat de 12 ani, Societatea de Transport Public Timișoara nu mai poate face față situației actuale. STPT propune Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Societatea Metropolitană de Transport Timișoara tarife noi, dar anunță și concedieri.

STPT a transmis către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Societatea Metropolitană de Transport Timișoara noi propuneri de tarife pentru călătorii în Timișoara și în zona metropolitană. Noile tarife propuse sunt de 4 lei pentru un bilet unic de călătorie, respectiv 130 de lei pentru un abonament general pe 30 de zile.

În acest moment, un abonament general costă 93 de lei / 30 zile și este neschimbat din iulie 2009. Celelalte tarife pentru bilete și abonamente sunt valabile din mai 2018. În vara lui 2019 a fost introdus biletul valabil 60 de minute, care a înlocuit tichetul pentru o călătorie, ambele având prețul de 2,5 lei.

O legitimație de o zi ar urma să coste 15 lei, față de 12, în prezent, iar abonamentul pe o linie va fi 100 lei, în loc de 66. O altă propunere vizează introducerea, în premieră, a unui abonament anual general.

Subvențiile de la PMT nu mai pot fi baza

Ajustarea tarifelor de călătorie are drept cauză, spun cei de la STPT, creșterea prețurilor pentru energie electrică și combustibil și pentru piese de schimb, precum și inflația. În cifre, cheltuieilile de combustibil au crescut de la 6,03 milioane de le, în 2016, la 10,7 milioane în 2021. La energie electrică, s-a ajuns de la 3,9 milioane cheltuite în 2016, la 11,2 milioane în 2021.

În plus, din cauza pandemiei, în ultimii doi ani, nivelul încasărilor din bilete și abonamente este în cădere liberă. Dacă în anul 2019 încasările au fost de 26,1 milioane de lei, în 2020, acestea au fost de 19,18 milioane, iar în anul curent, până acum, acestea sunt de puțin peste 17 milioane de lei. Practic, în doi ani, scăderea a fost de aproape 10 milioane.

„Societatea nu poate funcționa și în anii următori bazându-se în mare parte pe subvențiile acordate de Primăria Timișoara. În paralel cu acest plan de ajustare a tarifelor am lucrat și la unul de restructurare. În perioada următoare vom propune desființarea a 150-200 de posturi reprezentând personal auxiliar, fără legătură directă cu activitatea de transport. Restructurarea nu îi va viza pe cei care fac parte din personalul de bord și pe cei care se ocupă de mentenanța mijloacelor de transport în comun”, spune Patriciu Mălin Rușeț, directorul interimar al STPT. Cei din PMT vor fi, cel mai probabil, de acord cu aceste solicitări.

About Post Author