Autostrada A1: bătaia de joc continuă. 43 de km sunt gata, dar nu se circulă

a1

Noaptea minții pe Autostrada A1. Loturile 3 și 4, adică 43 de kilometri de șosea ca-n palmă, sunt finalizate, dar nu se circulă pe ele. Lotul 4 a fost recepționat, iar pe lotul 3 s-au constatat deficiențe care trebuie urgent remediate. Între timp, ministrul Răzvan Cuc anunță noi termene de deschidere a traficului.

Luni, 12 august, reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au recepționat Lotul 4 din Autostrada A1 Lugoj – Deva. Ulterior, pe site-ul companiei a apărut un comunicat care explica situația și preciza că Lotul 3 nu poate fi recepționat, din cauza unor probleme de execuție. Din acest motiv, nu putea fi deschis nici traficul rutier, pentru că bretelele de acces pe Lotul 4 țin de… Lotul 3. Comunicatul a fost ulterior șters.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a venit marți, 13 august, pe autostrada cu cântec. Potrivit acestuia, CNAIR va da constructorului de pe Lotul 3 un termen rezonabil pentru remedierea problemelor. În caz contrar, se va intra într-o procedură de reziliere a contractului. „Antreprenorul spaniol a primit ieri o înștiințare de remediere pentru neconformitățile, pentru a le remedia într-o perioadă de 10 zile. Dacă nu le remediază, Compania de Autostrăzi va purcede la rezilierea contractului. Va prelua CNAIR Lotul 3, va face acele remedieri care se pot face în zece zile și vom da în trafic și Lotul 3, până la sfârșitul lunii august”, a declarat, marți, Cuc.

Penalități pentru constructorul de pe Lotul 3

Oficialul susține că antreprenorul de pe Lotul 3, adică asocierea SC Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA, a primit și penalități în valoare de 73 de milioane de lei, „Comisia de recepție a venit de săptămâna trecută, a constatat neconformități, s-a trimis această înștiințare. Suplimentar s-a transmis o factură de penalități de 73 de milioane de lei, pentru întârzierile avute de-a lungul contractului și pentru lipsa de mobilizare”, afirmă Răzvan Cuc. Interesant este că factura de penalități ar fi fost emisă în 2017, dar ea a ajuns la constructor abia acum. „În 2017 a fost emisă o factură de penalităţi pentru acest antreprenor. O să investighez de ce acea factură de penalităţi nu s-a pus în aplicare în 2018 de către fostul management, pentru că este un lucru foarte periculos”, a completat ministrul.

Pe A1 există, de asemenea, problema celor 10 km dintre Holdea și Margina, unde trebuie construite tunelurile pentru urşi. Lucrările pentru acest tronson au fost scoase la licitaţie în vara acestui an. Șantierele la loturile 3 şi 4 ale autostrăzii Lugoj-Deva au început în noiembrie 2013 și ar fi trebuit încheiate în 2016. Potrivit ministrului Transporturilor, Lotul 4 va fi deschis marțea viitoarea, iar pe Lotul 3 se va circula până la finalul lunii august. (sursa foto: Asociația Pro Infrastructură)

About Post Author