Aproape 70 km de piste de biciclete, pe 55 de străzi. Primăria caută proiectant

university college of london

Peste 150.000 de euro este dispusă să plătească Primăria Timișoara proiectantului care va „desena” o nouă parte din rețeaua de piste de biciclete. Contractul este în licitație publică, iar ofertele sunt așteptate până în decembrie.

Primăria Timișoara a scos la licitație pe SEAP „servicii de proiectare aferente obiectivului de investiții «SF+PT M16a. Amenajarea rețelei urbane de piste de biciclete-etapa a II-a»”. practic, se caută un proiectant care să realizeze un studiu de fezabilitate, urmat de un proiect tehnic pentru dezvoltarea rețelei de piste din Timișoara. Ofertele pot fi depuse până în 10 decembrie, la ora 15. Suma maximă pe care o poate plăti PMT este de 714.000 lei, cu TVA, pentru contractul care va avea o durată de 180 de zile.

Nu se știe câte vor fi pe șosea

„Se solicită servicii de proiectare pentru rețeaua strategică de ciclism a municipiului Timișoara, parte a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă. Vor fi proiectate piste de biciclete pe 55 de străzi, însumând aproape 68 de kilometri. Rețeaua a fost conturată prin interviuri și o pagina dedicată în timpul construcției planului de mobilitate. Au fost peste 3.000 de răspunsuri cu privire la traseele folosite în oraș”, a explicat, pentru stiridetimisoara.ro, viceprimarul Dan Diaconu. Potrivit acestuia, prin proiect se dorește, de asemenea, dublarea numărului de stații și a capacității sistemului VeloTM.

Nu se știe câte din noile piste vor fi realizate pe carosabil. „Proiectantul va veni cu soluția. Se vor folosi standardele în vigoare, dar și Ghidul metodologic pentru proiectare, execuție, utilizare și mentenanță pentru pistele de biciclete, realizat de MDRAP în colaborare cu Asociatia Optar”, mai spune Diaconu.

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă spune ce și cum

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă este aprobat deja de consiliul local. Practic, rețeaua strategică de ciclism combină legăturile solicitate de bicicliști printr-un sondaj efectuat în 2015, care, în cele mai multe cazuri, conectează puncte de interes importante și includ infrastructura existentă pentru biciclete. „Au fost identificate trei axe principale utilizate intens de bicicliști. Aceste rute traversează orașul și sunt menite să reprezinte structura magistrală a rețelei”, explica, în 2016, Dan Diaconu. Rețeaua de piste de biciclete din Timișoara ar urma să fie completată de o rețea regională de ciclism care va conecta orașul de comunele învecinate, dar și de atracțiile turistice din jur. Planul de Mobilitate Urbană Durabilă poate fi consultat aici.

About Post Author