160 de oameni vor mătura efectiv străzile. A fost aprobată organigrama firmei Salubrizare Timișoara SRL

foto: Arhivă
Salubrizare Timișoara SRL, firma care va face curat prin oraș, după expirarea contractului actual, are și organigramă. Vor fi exact 251 de angajați, din care 80% vor munci pe străzi. Restul sunt directori, consilieri, contabili, ingineri și așa mai departe. Cât va costa noua societate nu știm.
În 14 ianuarie, primarul Dominic Fritz propunea consiliului local ca SDM să înființeze o firmă proprie, care să se ocupe de curățenia în oraș. „Vor începe de la jumătatea lui martie, când expiră contractul cu actualul operator. Până atunci vor avea timp să organizeze și doteze echipele care vor avea grijă ca Timișoara să fie curată pe bune”, spunea acesta.
La finele lunii ianuarie, CL a aprobat înființarea Salubrizare Timișoara SRL, la care este unic acționar. Noua societate nu va fi în subordinea SDM, așa cum intenționa inițial executivul primăriei. Ea va avea ca activitate principală colectarea deșeurilor nepericuloase, dar se va ocupa și de „fabricarea materialelor plastice în forme primare, comerț cu ridicata al deșeurilor și resturilor, transporturi rutiere de mărfuri sau depozitări”.
Noua societate va avea un capital de 35,4 milioane de lei. Ulterior, dacă AGA decide, se va putea transforma în orice altă formă juridică prevăzută de lege.
Cum arată organigrama noii societăți
În plenul de marți seară, consilierii locali au aprobat organigrama firmei Salubrizare Timișoara SRL.
Aceasta va avea, în total, 251 de angajați. Dintre aceștia, 160, împărțiți în opt echipe a câte 20 de oameni, se vor ocupa efectiv de măturat și spălat străzi, de golitul coșurilor de gunoi și deszăpezire. Lor li se adaugă 35 de șoferi pe utilajele specifice. Restul sunt directori, contabili și angajați la achiziții, comunicare, contabilitate, SSM, managementul calității, audit, control intern, IT, dispecerat sau secretariat. Proiectul a fost aprobat cu 17 voturi pentru, 5 împotrivă și o abținere.
Cât va costa funcționarea noii societăți nu se știe. Contractul de salubrizare stradală și deszăpezire încheiat între PMT și Brantner expiră în câteva săptămâni, moment în care va trebui să intre în pâine noua societate. Contractul inițial a fost încheiat în 2019, pe patru ani, pentru 86,61 milioane de lei, cu TVA. Înțelegerea fost prelungită în septembrie 2023, pe cel mult un an și jumătate, printr-o achiziție directă prin negociere. Suma propusă a fost de aproape 40 milioane de lei, fără TVA.
În 2024, PMT a lansat o licitație pentru găsirea unui nou operator de salubrizare, contract care ar fi urmat să fie încheiat pe opt ani. Procedura a fost însă anulată după opt luni.