Trenuri electrice la Timișoara. În țară vor fi cumpărate, în total, 63 de garnituri

sursa foto: www.ristnvo.com

Vechile trenuri diesel care pleacă, pe rute scurte, de la Timișoara vor fi înlocuite cu trenuri electrice. A fost deblocată licitația pentru achiziția, cu fonduri europene și guvernamentale, a 62 de trenuri, iar Autoritatea pentru Reformă Feroviară a publicat anunțul de licitație. Timișoara e în lotul al doilea.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară vrea să cumpere 63 de trenuri electrice, pe un contract împărțit în trei loturi și estimat, în total, la un preț cuprins între trei și patru miliarde de lei, fără TVA. Timișoara este în al doilea lot, în care vor fi achiziționate 23 de garnituri.

Licitația pentru achiziționarea a 62 de trenuri electrice de scurt parcurs a fost deblocată. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a transmis, spre publicare în SICAP anunțul de participare așteptat de ani de zile. Este încă un pas spre modernizarea condițiilor de călătorie cu trenul în România pe rutele de navetă în zona marilor orașe. Vor fi înlocuite astfel trenurile electrice învechite și automotoarele diesel care sunt folosite în prezent”, a anunțat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

Achiziția, finanțată din fonduri europene nerambursabile (POT 2021-2027) și din bugetul de stat al României, este împărțită în 3 loturi și acoperă câte o regiune a țării:

  • Lotul 1 (Est) – include 20 de trenuri care vor deservi municipiile București, Ploiești, Buzău, Focșani, Bacău, Iași și Suceava
  • Lotul 2 (Centru – Vest) – include 23 de trenuri care vor deservi municipiile Brașov, Sfântu Gheorghe, Miercurea Ciuc, Bistrița, Cluj Napoca, Arad, Timișoara și Reșița
  • Lotul 3 (Sud) – include 19 trenuri care vor deservi direct municipiile București, Ploiești, Brasov, Constanța și Alexandria, prin intermediul nodului feroviar învecinat

Contractul are o valoare estimată cuprinsă între 3 și 4 miliarde de lei, fără TVA, și include reparațiile și întreținerea celor 62 de trenuri.