Traseul Revoluției are o ofertă. Trebuie să fie gata până în 2026

traseul revoluției

foto: Arhivă, randare din prezentarea proiectantului

Primăria Timișoara are șanse să încheie contractul pentru construirea Traseului Revoluției. E adevărat că a primit o singură ofertă, dar, dacă aceasta este conformă, licitația s-ar putea încheia cu succes.

La începutul lunii octombrie, Primăria Timișoara a scos la licitație execuția mult discutatului Traseu al Revoluției din Decembrie 1989. Acesta este, de fapt, un sistem modular de spații publice compacte, amplasate în nouă zone din oraș.

Este vorba, concret, de unul sau mai multe dreptunghiuri acoperite cu dale din granit turcoaz, înconjurate de o bandă din bronz, cu rol de delimitare, pe care va fi inscripționat un text despre momentul particular legat de acel loc în zilele Revoluției din Decembrie. Textele vor avea și o variantă sintetică în Braille. Printr-un cod QR va putea fi accesată o platformă virtuală care va genera o arhivă cu fotografii, înregistrări video și audio și alte documente referitoare la Revoluție și oraș.

De unde vine unica ofertă

Firmele interesate au putut să-și pregătească și depune ofertele în mai puțin de trei săptămâni. Primăria era dispusă să ofere cel mult 8,6 milioane de lei, cu TVA, bani din Programul Național de Redresare și Reziliență.

Când s-a tras linie, o singură ofertă a fost depusă efectiv, din partea firmei Theda Mar Design SRL, din comuna Chiajna. Aceasta va avea la dispoziție 11 luni pentru a face Traseul Revoluției. „Theda Mar creează proiecte high-end în care piatra naturală creionează simțul artistic și atenția pentru detalii ale arhitecților și ale specialiștilor în design”, sună descrierea firmei pe una dintre rețelele sociale.

Documentația tehnică pentru acest proiect a fost făcută de asocierea Q Group Proiect SRL București – Balthasarh SRL Timișoara, la un preț de 792.000 lei, cu TVA. Contractul include și asistența tehnică pe durata lucrărilor.

Zonele incluse și ce a fost lăsat pe dinafară

Sunt incluse în acest traseu Zona Maria – Piața Sfânta Maria / str. Gheorghe Doja / Timotei Cipariu; Podul Traian-Maria – Splaiul Tudor Vladimirescu; Zona Operei – Piața Iancu Huniade / Piața Victoriei; Zona Piața Libertății; Zona Piața Sf. Gheorghe; Zona Prefectură – Bd. Revoluției din 1989; Zona Băile Neptun – Splaiul Nistrului; Zona Cimitir Eroilor – Calea Sever Bocu nr. 1; Zona Martirilor – str. Mareșal Constantin Prezan.

Proiectantul nu a inclus însă în traseu intersecția str. Pestalozzi – bd. Pârvan, unde, în 17 decembrie 1989, Rozalia Popescu a fost călcată de un TAB. Acolo va fi amplasată, totuși, o placă de bronz, care să amintească trecătorilor ce s-a întâmplat. Totul trebuie să fie gata în 11 luni.

About Post Author