27 ianuarie 2021

Se caută administrator public pentru Timișoara. Specialist în bugete, cu experiență și umor

administrator public

Primarul Timișoarei, Dominic Fritz, a lansat procesul de selecție pentru postul de administrator public. L-ar fi putut numi direct, dar nu vrea, așa că așteaptă CV-uri din toată țara. Interviul inițial va fi telefonic, iar primii trei vor fi chemați la interviu.

La două săptămâni de la instalarea în funcție, primarul Dominic Fritz face ce spunea că va face în primele trei zile: anunță competiția deschisă pentru postul de administrator public al Timișoarei. Nu e nevoie de concurs, deoarece Codul Administrativ îi dă dreptul unui edil șef să-și numească prin dispoziție un astfel de colaborator, dar Fritz a decis altceva. „Acest administrator public poate fi numit direct de primar, teoretic. După codul administrativ nou nu trebuie făcut un concurs, dar eu am hotărât că vreau totuși să fie și asta. Vreau să găsesc omul cel mai bun, poate de oriunde din România, poate putem atrage un bun profesionist de altundeva”, a declarat, marți, primarul Timișoarei.

Primul care a ocupat această funcție în istoria PMT a fost Sorin Drăgoi, numit de fostul primar Nicolae Robu. Primul care a trecut printr-un concurs pentru ea – din postura de unic candidat – a fost Robert Kristof.

Ce trebuie să știe viitorul administrator public

„Sunteți o persoană proactivă, promotoare a transformării organizaționale, cu spirit antreprenorial și disciplină? În mijlocul unei cariere de succes, vă doriți nu doar o nouă provocare profesională, ci și să vă implicați activ în slujba comunității? Vreți să faceți parte din echipa de conducere în ceea ce va deveni una din cele mai dinamice administrații locale din România, Capitala Europeană a Culturii 2023, cu un buget anual de 1,5 miliarde lei?”, sună anunțul prin care doritorii sunt invitați să-și depună CV-urile.

Condițiile impuse de lege sunt, în principiu, studii superioare economice, administrative, tehnice sau juridice. E nevoie și de „experiență în poziții de conducere în managementul public și/sau privat de minim 10 ani”, dar și de „cunoștințe solide de operare a sistemelor informatice și în domeniul bugetării și execuției de bugete”. Oricine este interesat de acest post trebuie să dea dovadă de „spirit de echipă, rezistență la stres și o doză de umor”.

Cei interesați sunt rugați să trimită, prin e-mail, până în 25 noiembrie, un CV și o scrisoare de intenție către Loredana Pintea, consilier personal al primarului. Urmează un interviu telefonic cu persoanele selectate. Trei finaliști vor fi invitați la o discuție cu o comisie de selecție condusă de primarul Dominic Fritz. El este, de altfel, cel care va numi noul administrator public, cu un contract de management până la sfârșitul mandatului.

„Căutăm o persoană cu experiență solidă în management, cu foarte bune aptitudini de negociere, să știe și engleză, cu un spirit de echipă, cu cunoștințe solide în domeniul bugetării. Abia aștept să primesc aplicații pentru această poziție foarte, foarte importantă pentru succesul mandatului meu”, a conchis Fritz.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: