Șantier de 800.000 lei în zona Badea Cârțan. Nu va mai fi voie cu mașina pe liniile de tramvai

badea cârțan

Primăria Timișoara și-a adus aminte, întâmplător în prag de alegeri, că este obligatorie o reconfigurare a zonei Piața Badea Cârțan. Tramvaiele blocate de mașinile parcate la marginea carosabilului fac parte de mult timp din peisajul cotidian și aceasta nu e singura problemă.

Societatea de Drumuri Municipale începe, în aceste zile, o lucrare de reconfigurare a traficului din Piața Badea Cârțan, una dintre cele mai aglomerate zone din oraș. La finele acesteia, accesul cumpărătorilor ar urma să fie mai ușor, iar circulația tramvaielor nu va mai fi îngreunată de mașinile care circulă pe linii sau sunt parcate prea aproape de acestea.

Astfel, anunță primăria, de-a lungul liniei de tramvai, pe un tronson de peste 150 de metri, vor fi montate separatoare de trafic, iar în urma lucrărilor de reamenajare a zonei,vor rezulta în jur de 130 de locuri de parcare. Nu știm câte sunt acum, așa că nu putem face o comparație.

„Am avut discuții și cu cei din piață, dar și cu cei care își fac cumpărăturile în mod frecvent în Badea Cârțan și am găsit câteva soluții pentru ca zona să devină mai accesibilă tuturor. Prin intervențiile pe care le facem vrem să facilităm accesul timișorenilor în piață, fie că vin cu tramvaiul, mașina personală sau pe jos”, a declarat primarul Dominic Fritz. 

Restricții de trafic timp de o lună și jumătate

Joi vor începe lucrări pe un teren degradat, unde vor fi amenajate nouă locuri de parcare. Urmează intervenții în zona din spatele pieței, în prezent aproape blocată de microbuzele cu marfă. Vor fi făcute reparații la carosabil și vor fi reamenajate locurile de parcare.

Traficul în zonă va fi restricționat în perioada 4 aprilie – 29 mai, iar circulația va fi închisă pe breteaua adiacentă Pieței Badea Cârțan, tronsonul de drum cuprins între strada Simion Bărnuțiu și Splaiul Peneș Curcanul.

În a doua etapă vor fi montate separatoare de trafic și vor fi amenajate locuri de parcare în fața pieței, de o parte și de alta a liniei de tramvai. Lucrările sunt făcute pe bugetul de reparații alocat SDM și vor costa în jur de 800.000 lei.

About Post Author