Primăria Timișoara trece în curând la programul de sărbători. Unele servicii nu vor mai lucra cu publicul

Primăria Timișoara

foto: Arhivă

Structurile din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara vor avea un program special cu publicul în perioada sărbătorilor de iarnă. Vor fi asigurate serviciile de strictă necesitate, dar alte activități vor fi suspendate până anul viitor.

Instituția Arhitectului Șef (Direcția de Urbanism)

În perioada 18 decembrie 2024 – 5 ianuarie 2025; nu se înregistrează fizic/ online solicitări referitoare la activitatea de urbanism. În perioada 18 – 27 decembrie vor fi eliberate doar acte și documentații de urbanism.

Camera 12

În perioada 27 decembrie 2024 – 5 ianuarie 2025 se sistează activitatea cu publicul. Aceasta va fi reluată în 8 ianuarie 2025.

Direcția Fiscală

În perioada 27 decembrie 2024 – 14 ianuarie 2025, serviciile furnizate de Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara vor fi asigurate astfel:

Biroul Consiliere Contribuabili și Registratură va prelua fizic/ online și înregistra declarațiile contribuabililor persoane fizice/ juridice privitoare la clădiri și terenuri.

Biroul Evidență Contribuabili și Încasări Bugetare
Vor fi încasate: taxa judiciară de timbru, taxa zilnică pentru utilizarea temporară a locurilor publice; taxa pentru eliberarea cărții de identitate; taxa pentru eliberarea atestatului de producător; taxa pentru eliberarea cazierului de conduită profesională și alte asemenea taxe.
Nu vor fi încasate impozitele/taxele pe clădiri/ teren, impozitul asupra mijloacele de transport si taxa de afișaj în scop de reclamă și publicitate. Nu va fi disponibil serviciul de depunere a declarațiilor fiscale pe platforma informatică Atlas.

Serviciile de specialitate vor elibera certificate de atestare fiscală doar pentru acele imobile sau mijloace de transport pentru care nu este necesară prelucrarea datelor patrimoniale.

Pentru persoanele fizice, certificatul de atestare fiscală privind impozitele si taxele locale si alte venituri la bugetul local va fi eliberat în baza evidenței plăților existente în 22 decembrie 2024

Cererile de eliberare a certificatelor de atestare fiscală pentru emiterea cărora este necesară prelucrarea informatică a oricăror date pot fi depuse până în 22 decembrie 2024, activitatea de înregistrare a acestor cereri urmând a fi reluată în 15 ianuarie 2025

În ceea ce privește bunurile care se înstrăinează, proprietarul trebuie să achite impozitul datorat pentru anul în care se înstrăinează bunul. Astfel, certificatele de atestare fiscală eliberate în cursul lunii decembrie a anului fiscal 2024 pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor/ terenurilor/ mijloacelor de transport, sunt valabile până la data de 31 decembrie 2024.

Direcția de Evidență a Persoanelor

În perioada 21 decembrie 2024 – 5 ianuarie 2025, Direcția de Evidență a Persoanelor va funcționa după următorul program:

Acte de identitate / vize de flotant
Primiri cereri – program normal, conform programărilor online
Eliberări acte de identitate – program normal

Înregistrări nașteri
Primiri acte – program normal, conform programărilor online
Eliberări certificate – program normal

Înregistrări căsătorii – acest serviciu nu este disponibil în perioada menționată. Prima zi de oficiere a căsătoriilor din anul 2025 este 18 ianuarie 2025, iar actele se vor depune din 8 ianuarie 2025, cu programare online.

Înregistrări decese
21, 22 decembrie 2024 – program normal
23 decembrie 2024 – orele 10 – 12
24, 25 decembrie 2024  – închis
26 decembrie 2024 – orele 9 – 12
27 – 29 decembrie 2024 – program normal
30 decembrie 2024 – orele 10 – 12
31 decembrie 2024 – închs
1 ianuarie 2025  – închis
2 ianuarie 2025 – orele 9 – 12
3 – 5 ianuarie 2025 – program normal

Eliberări certificate de stare civilă la cerere (duplicate) – acest serviciu nu este disponibil în perioada menționată
Transcrieri certificate de naștere / căsătorie / deces emise de autoritățile din străinătate, înregistrări nașteri tardive, schimbări de nume, rectificări, mențiuni din străinătate – acest serviciu nu este disponibil în perioada menționată;
Înregistrări divorțuri pe cale administrativă (primiri cereri etapa I) – acest serviciu nu este disponibil în perioada menționată;
Înregistrări divorțuri pe cale administrativă (primiri declarații etapa a II-a – la termenul de 30 de zile) – 22, 29 decembrie 2024, 5 ianuarie 2025 – 8:30 – 9:30.

Direcția Generală Valorificare Drepturi de Proprietate UAT (Direcția Patrimoniu)

În perioada 27 decembrie 2024 – 5 ianuarie 2025 nu se înregistrează fizic/ online solicitări referitoare la activitatea Direcției  Patrimoniu.
Pentru prelungirea concesionării locurilor de veci și încasarea taxelor de concesionare a locurilor de veci în vederea înhumării în cimitirele aparținând Primăriei Municipiului Timișoara, casieria de pe  bd. 3 August 1919 nr. 17 va funcționa după următorul program:

  • 27, 28 decembrie 2024 – orele 8.30 – 12
  • 3 – 5 ianuarie 2025 – orele 8.30 – 12

În această perioadă, cu excepția zilelor nelucrătoare, pentru programarea curățării coșurilor de fum pentru persoanele care au încheiat convenție de coșerit, se va face solicitare telefonică, la numărul de telefon 0256-433.211, în intervalul orar 8.30 – 16.

Programul casieriei de pe str. Oituz nr. 1 va fi suspendat în perioada 27 decembrie 2024 – 5 ianuarie 2025. În această perioadă, plata chiriei  pentru locuințele din fondul locativ de stat, locuințe ANL, garaje și anexe gospodărești, precum și chiria pentru terenurile închiriate conform Legii nr.112/1995 și Legii nr.79/1997 vor fi plătite în contul RO17TREZ621502205X020362, deschis la Trezoreria Timișoara, beneficiar Municipiul Timișoara, cod fiscal 32937000

Programul cu publicul va fi reluat după orarul normal de funcționare, începând cu 8 ianuarie 2025. Zilele de 25, 26 decembrie 2024, respectiv 1, 2 ianuarie 2025 sunt libere.

About Post Author