Primăria Timișoara: Închidem Inelul 4. Acum se fac… foraje pentru SF-ul de la podul din Dâmbovița
Primăria Timișoara anunță că „închide Inelul 4 de circulație”. Adică, a început prelevarea de probe de sol pentru documentația viitorului pod din zona Dâmbovița. Aceasta ar trebui să fie gata în primăvară și va urma licitația de execuție. Închiderea Inelului 4 va fi posibilă doar peste câțiva ani, fiindcă nici măcar șantierul de la Pasajul Solventul nu a început.
„Închidem Inelul 4 de circulație”, anunță Primăria Timișoara. O va face în câtiva ani, pentru că această operațiune include și un pod, și faimosul pasaj subteran de la Solventul. Niciunul dintre aceste obiective nu există, pentru că, de fapt, șantierele propriu-zise nu au început. La Pasajul Solventul, asta se va întâmpla ceva mai repede, pentru că există și proiect, și executant, și autorizație de construire. De lucrat pe teren nu se lucrează,deși „la subpasajul Solventul s-a dat ordinul de începere al lucrărilor”.
În cazul viitorului pod, lucrurile sunt abia la început. În luna septembrie a fost semnat contractul pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic, care ar trebui să fie gata în șapte luni. Licitația a fost câștigată de asocierea FIP Consulting – Gauss – PFA Batovschi Corneliu Traian-Expert evaluator – Urban Proiect Grup – Novensa – Vireo Enviroconsult – Walhalla Invest Prodcomimpex. Prețul este de 1,19 milioane de lei, cu TVA.
Primăria anunță acum că „au început forajele pentru studiul geotehnic, pentru viitorul Pod de la Solventul, proiect de importanță strategică”.
„Studiul geotehnic este esențial”
„Pentru realizarea studiului geotehnic a sosit o echipă de la Geologic Site pentru prelevarea de probe. Vor fi extrase probe de la adâncimi de 3 metri și 25 de metri, de pe ambele malurile ale canalului Bega. Studiul geotehnic este esențial pentru o fundamentare precisă a oricărei construcții, în special când vorbim de proiecte de mare infrastructură. Toate construcțiile dintr-un oraș implică un studiu geotehnic, dar de mai mici dimensiuni. Având în vedere dimensiunile lucrării, pentru viitorul pod Solventul și inelul patru vest, a venit un echipament mecanizat, special pentru forare la adâncime”, trasmite Serviciul Comunicare al PMT.
Recapitulăm: undeva în luna aprilie, PMT ar trebui să primească SF-ul și proiectul tehnic pentru podul care va avea patru benzi auto, linii de tramvai, piste de biciclete și trotuare, precum și pentru cei 200 metri extindere a bulevardului Dâmbovița. Abia apoi execuția propriu-zisă va fi scoasă la licitație, urmând să înceapă cândva și șantierul.
Deci… până la „închidem Inelul 4 de circulație” mai sunt câțiva ani. Buni.