Primăria Timișoara, acuzată de CJ că pune bețe în roate șantierului din Dumbrăvița. Ce a cerut PMT

Războiul politic PNL – USR PLUS se ascute. CJ Timiș acuză Primăria Timișoara că blochează proiectul de extindere a șoselei spre autostradă, prin Dumbrăvița. Asta ar însemna și pierderea finanțării europene. PMT spune că nu vrea decât asigurări că nu va fi afectată linia troleibuz, iar lucrările sunt oricum în întârziere.

dumbrăvița

CJ Timiș anunță că „lucrările la tronsonul 1-Dumbrăvița de lărgire a Drumului Județean 691 care duce la Autostrada Vestului stagnează de mai multe săptămâni, deoarece Primăria Timișoara, partener în proiect, refuză să emită ordinul de scoatere de sub tensiune a rețelei de troleibuz”. Practic, spun cei de la CJ, deși ei au dat, încă din mai, ordin de începere a lucrărilor pe tronsonul sens giratoriu intrare în Dumbrăvița -centura Timișoarei, șantierul stă pe loc, pentru că Primăria Timișoara nu își dă acceptul pentru mutarea stâlpilor de troleibuz.

„Adresele repetate trimise de Consiliul Județean au rămas fără răspuns, iar proiectul finanțat din fonduri europene riscă să fie pierdut (…) Nu există explicații pentru lipsa de asumare a Primăriei Timișoara, mai ales în condițiile în care s-a semnat un acord de parteneriat, iar Consiliul Județean Timiș a preluat în totalitate costurile proiectului, inclusiv pentru refacerea rețelei de stâlpi de troleibuz. Interdicția de 5 ani impusă de proiectul european prin care s-a făcut extinderea transportului metropolitan la Timișoara a expirat de mult și transportul ar putea continua cu autobuze, fără ca locuitorii să fie afectați”, transmite CJ Timiș.

„Fac apel public către primarul Dominic Fritz”

Județul susține că este „imperios necesară actualizarea graficului de execuție al lucrărilor, lucru care nu se poate întâmpla fără implicarea Primăriei Timișoara. În cazul în care lucrările rămân blocate pe tronsonul 1-Dumbrăvița, se va pierde finanțarea și pe tronsonul 2 – Centura Timișoarei – Autostradă, adică un total de peste 80 milioane de lei, bani europeni”.

„Fac apel public către primarul Timișoarei, Dominic Fritz, să-și îndeplinească obligațiile de partener în proiect sau să-și asume în fața timișorenilor că lărgirea drumului de legătură cu A1 nu se va mai realiza (…) Colaborarea cu Primăria Timișoara pe acest proiect este zero, aparatul de specialitate al CJ Timiș s-a izbit doar de tăcere și inacțiune. Cine nu a atras fonduri europene nu are de unde să știe ce înseamnă să le pierzi”, spune Alin Nica, președintele CJ.

PMT: „Lucrările sunt mult întârziate”

Dinspre instituția condusă de Dominic Fritz lucrurile se văd cu totul altfel, pentru că, susțin reprezentanții PMT, oricum lucrările sunt întârziate pe alt tronson, care nu are legătură cu stâlpii de troleibuz.

„Primăria Timișoara nu a refuzat să emită ordinul de scoatere de sub tensiune a rețelei de troleibuz, ci a cerut CJ Timiș să prezinte un proiect tehnic de relocare a acestora, prin care să se asigure funcționalitatea rețelei de troleibuz. Acest proiect nu a putut fi prezentat până în prezent. Prezența unor sume în deviz nu reprezintă o certitudine că se va soluționa favorabil, conform acordului de parteneriat, relocarea sistemului de transport public cu troleibuzul. În al doilea rând, PMT și-a exprimat deja îngrijorarea cu privire la ritmul lucrărilor pe tronsonul 2 al acestui proiect. Din informațiile pe care le deținem, acestea sunt mult întârziate față de graficul stabilit, iar deschiderea unui nou front de lucru înainte închiderii lucrărilor pe sectorul 2 nu ar ajuta la accelerarea ritmului de lucru”, transmit reprezentanții PMT.

De fapt, primăria solicită garanții „că linia de troleibuz nu va fi afectată de lucrări, lucru care este tehnologic posibil”.

Termen, octombrie 2022

Proiectul „Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1 (km. 12+975)” a fost semnat în 2019. El costă aproape 62 de milioane de lei, cu TVA, cea mai mare parte din bani de la UE. CJ Timiș este asociat cu Primăria Timișoara și Primăria Dumbrăvița în acest proiect. Drumul care leagă Timișoara de autostradă, prin Dumbrăvița și Giarmata, va avea patru benzi. Se va lucra pe două tronsoane: primul de la sensul giratoriu de la intrare în Dumbrăvița până la centura Timișoarei, iar celălalt, de la Centura Timișoara la urcarea pe A1.

Termenul actual de finalizare a lucrărilor, așa cum e trecut pe panoul de șantier, este octombrie 2022. „Mișcarea” de pe șantier este însă foarte slabă, așa cum pot observa zilnic cei care stau la cozi pe drumul de la autostradă spre Timișoara. Șantierul propriu-zis a început în 2020, executantul fiind SC Tehnocer SRL.

About Post Author