Povestea Generației Y. Muzeul Pop-up Millennials, la Iulius Mall / FOTO

Millennials

Muzeul Pop-up Generația Millennials este un proiect inițiat de Asociația Escu, în parteneriat cu grupul Iulius. Vorbim, de fapt, despre o expoziție care spune povestea așa-numitei generații Y, cunoscută sub denumirea populară de Millennials.

„Singur acasă”, „Sailor Moon”, „Scary Movies”, „American Pie”, „Blink 182”, „Dexter’s Laboratory”. Cărți, reviste cu abțibilduri, casete și CD-uri piratate. Milenialii știau pe dinafară replici din filme și versuri din cântece, aveau oracole pe caiete dictando, își lipeau postere pe pereți și au trecut de la viniluri, VHS-uri, la dischete, casete, CD-uri, mp3-uri, mp4-uri, la cloud-uri.

Aceasta este organizată sub forma unui ansamblu artistic contemporan ce recreează lumea copiilor născuți în perioada 1980-1995. E o retrospectivă despre figuri iconice, muzică, momente culturale și limbaj, mișcări și idei care au format și definit „zeitgeistul” acestei generații.

Vizitatorii vor putea trece prin camere tematice interactive, în care se găsesc instalaţii, construcții decorative și colecții ce recompun pasaje definitorii din adolescența milenialilor, limbajul, dar și personajele cheie care au fascinat copilăria puștilor care și-au trăit o bună bucată din viață în tranziția dintre analog și digital.

Aceste camere poartă nume precum „Tunelul timpului”, „Supereroii”, „Camera Nostalgiei – La Școală”, „Camera Joc și Joacă”, „Camera Pop Culture”, „Camera Disco-Bairam” și „Camera Primelor Iubiri”.

Reprezentând 25% din populația lumii, Generația Y a primit denumirea de Millennials, după ce autorii William Strauss și Neil Howe au folosit acest cuvânt în 1987, cam pe când copiii născuți în 1982 intrau la grădiniță. Statistic, 90% dintre mileniali trăiesc în economii emergente, reprezintă până la 35% din forţa de muncă din lume și sunt cea mai educată generație de pe glob.