Pod pietonal de un milion de euro. Tunelul Luminii și „antologia” cu Podul de Fier / FOTO

pod

Peste un milion de euro ar urma să coste primul pod pietonal peste Bega construit după 1989. El ar urma să „răsară” în zona Universității de Vest. Proiectul a fost aprobat în ultima ședință a CL.

Consilierii locali au votat, vineri, proiectul „Construire pasarelă pietonală – zona Universitatea de Vest, «Tunelul Luminii», și a cheltuielilor legate de proiect”. „Scenariul tehnico-economic recomandat de proiectant propune realizarea unui pod pietonal peste Canalul Bega în zona Universității de Vest, care să asigure circulația pietonilor și a bicicliștilor între Bd. Vasile Pârvan și Splaiul Spiru Haret, spre Parcul Justiției”, scrie în anexa proiectului. Practic, se va putea traversa din zona UVT spre Parcul Justiției – Parcul Rozelor.

De ce un astfel de pod? Explică, în stil propriu, specialiștii PMT: „Realizarea podulului pietonal se dorește o antologie la actualul Pod de Fier amplasat în aval”. Probabil au vrut să spună „analogie”, fiindcă e greu de crezut că pasarela ar putea fi o „culegere de lucrări reprezentative, alese dintr-unul sau din mai mulți autori, dintr-una sau din mai multe opere; florilegiu, crestomație”.

„Tunel «zvelt»”,cu multe luminițe

Podul ar urma să aibă o lungime totală de 57 metri, cu o lățime de 6,90 metri. Pista de biciclete, cu lățimea de 2,5 metri, va fi amplasată pe mijlocul podului. Accesul se va face atât dinspre Splaiul Spiru Haret, cât şi dinspre Bd. Vasile Pârvan. Valoarea investiției este de 4,8 milioane lei, cu TVA, iar durata de execuție este estimată la 12 luni.

„La traversarea podului se va crea efectul unui tunel «zvelt» realizat doar din arce de cerc, iluminat complet natural, unde arcele de cerc vor crea jocuri de umbre pe calea de rulare în cursul zilei, datorită luminii naturale,. Noaptea se va realiza o iluminare artificială a podului, prin dispunerea unui sistem de iluminat pe arcele metalice și iluminarea căii de rulare”, este notat în același document.

Vă reamintim, unul dintre proiectele de modernizare a Podului Episcopilor – Mihai Viteazu, propus de PMT și respins de Comisia Zonală de Monumente, prevedea construirea a două pasarele laterale, cu piste de biciclete și trotuar.

Dacă „Tunelul Luminii” va ajunge și la execuție urmează să aflăm. Administrația Robu lasă în urmă și proiectul pentru Podul Jiul, pentru care nu a fost lansată încă licitația de execuție.

About Post Author