Noul Timpark poate taxa oficial parcarea din centru. În restul orașului, la primăvară

Timpark

După aproape două săptămâni de la intrarea în noul an, noua societate a PMT care a preluat Timpark poate încasa bani pentru zona verde. E și singura în care se plătește, până în martie. Consilierii locali au aprobat tarifele, care sunt aceleași ca pe „vremea” SDM.

Proiectul privind aplicarea tarifelor pentru zona verde, aferente sistemului de parcare a autovehiculelor în Timișoara, a fost aprobat în ultima ședință a consiliului local. Fără acesta, noua societate înființată anul trecut și subordonată primarului nu avea baza legală de a încasa bani.

„Începând cu data adoptării prezentei și până în data de 31 martie 2022, tarifele aplicate pentru parcarea autovehiculelor în Municipiul Timișoara în zona zero (verde) de aplicare a Regulamentului de funcționare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiul Timisoara se mențin la nivelul stabilit prin HCL 463/27.11.2020 (…) respectiv 3 lei/ora de staționare, inclusiv TVA – prin modalitățile de plată prin vouchere și card bancar, respectiv 0,75 euro/ora de staționare, exclusiv TVA – prin modalitatea de plată SMS. Tarifele aplicate pentru zona zero (verde) vor fi percepute de către Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara – Timpark”, scrie în proiectul votat.

Consilierul local Radu Țoancă (PSD) a cerut retragerea proiectului, pentru că a sesizat Instițuția Prefectului, în ceea ce privește modalitatea de înființare a noului serviciu Timpark. Replica a venit, pe același ton ironic pe care îl folosește mereu în plenuri, din partea viceprimarului Ruben Lațcău. „Nu are nicio legătură cu epistolele pe care domnul Țoancă le trimite către presă. Practic, aprobăm tarifele pentru zona verde, iar această aprobare se face în fiecare an și vă îndemn să aprobăm pentru ca sistemul să poată funcționa. Nu vreau să intru în argumentele juridice ale dânsului, nu mi-a scris nimeni pe foaie ca domnului Țoancă ce să citesc”, a afirmat acesta.

Mai durează un pic până avem și regulament

Proiectul ar fi putut fi retras doar de inițiator, adică de primarul Dominic Fritz, care nu era la plen. El a intervenit totuși în ședința online, spunând că „sunt în taxi la București, nu retrag proiectul. Vă rog să votați, mersi”.

La finele anului trecut, CL a votat înființarea unei noi societăți comerciale, care a preluat de la SDM sistemul Timpark. Nu a fost însă aprobat și regulamentul care stabilește modul în care se va face tarifarea. Se va întâmpla în perioada următoare, după care vor fi schimbate și plăcuțele indicatoare, astfel încât șoferii să știe ce să facă și cât îi costă.

Parcarea în zona centrală va fi mai scumpă: ea pleacă de la 4 lei / prima oră și, de la ora a treia, va ajunge la 7 lei / 60 minute. Va fi taxată și parcarea în cartiere, unde vor apărea abonamentele rezidențiale. Detaliile urmează să fie stabilite, cel mai probabil, în plenul ordinar din această lună.

Cât despre contestația făcută la Instituția Prefectului, care are drept obiect nerespectarea unor pași legali care ar fi trebuit făcuți înainte de înființarea noului serviciu de parcare, rămâne de văzut. Radu Țoancă a invocat lipsa unor hotărâri ale AGA și ale CA-ului de la SDM, de existența cărora nici Ruben Lațcău nu era chiar 100% sigur. De ce nu s-a adus în discuție problema când s-a votat noul sistem e deja altă poveste. Una politică.